Читај ми!

Оливера Ковачевић: Претње члановима жирија су потпуно ненормалне за један леп музички догађај; Сајси Ем-Си: Потражићу правну заштиту

На Фестивалу „Песма за Евровизију“ изабрана је Теја Дора, која ће песмом „Рамонда“ представљати Србију на „Евросонгу“ у Малмеу. Овај највећи фестивал музике забележио је огромну гледаност, изазвао велику пажњу, али и полемике у јавности које се не стишавају. Зашто је избор победничке песме изазвао тако снажне реакције, у Једном добром дану су анализирале Оливера Ковачевић, уредница и супервизорка „Песме за Евровизију 2024“, и музичка уметница и чланица жирија Ивана Рашић, Сајси Ем-Си.

Свако издање Фестивала „Песма за Евровизију“ прате и бројни коментари. Почев од тога како је изгледала сцена, какви су били водитељи, какви извођачи, која је песма била боља. Међутим, ове године осим што је такмичење привукло рекордно интересовање публике, тако је и интензитет коментара наглашенији.

Оливера Ковачевић, уредница и супервизорка „Песме за Евровизију“, сматра да коментара има више зато што је Фестивал добро протекао, што је одлично изгледао и што је понуда композиција била одлична и да ће изнедрити много хитова.

„Али ја бих захвалила члановима жирија због тога што су урадили велики и важан посао и што се сада потпуно ненормално налазе под притиском, да добијају претње што је тако ненормално за један леп музички догађај. Да Марија Шерифовић, Сајси добијају претње смрћу због тога ко је од чланова жирија коме дао колико поена“, наглашава Ковачевићева.

Жири је позван и замољен да својим знањем и музичким ауторитетом изабере оно за шта мисли да треба да представља Србију на „Песми Евровизије“, додаје уредница. То је био једини захтев пред члановима жирија.

Сајси Ем-Си, једна од чланица жирија која је ових дана изложена нападима и претњама због гласова које је доделила на „Песми за Евровизију“, напомиње да се у последњих 15 година, колико траје њена каријера, дешава нека врста скандала која се појави потпуно природно и увек се врти око неке драме.

„Али ја стварно нисам очекивала ову врсту емотивног пренабоја, то чак није ни набој, и нисам очекивала оволику врсту пажње где се у центар стављам ја и остали чланови жирија уместо музичких нумера које су фантастичне, разноврсне, које су стварно пресек музичке сцене. Ту је свако могао да нађе, стварно је било пуно жанрова. Што је у суштини јако битно за такмичење да буде музичка сцена представљена“, наглашава музичарка.

Такође, захваљује се на шанси што је имала прилику да стекне овакво искуство и жирира, мада јој је то био један од можда најтежих задатака у каријери. Признаје да је могла 12 поена да додели још неким песмама које су јој се допале, али правила су таква да победник може бити један.

„Моралних може бити више, али победник у том техничком смислу, може бити само један. И некако сам озбиљно схватила и радила на томе током својих година мог искуства. Ја сам радила на себи да објективно оцењујем музичко дело. И укључујем многе факторе. Не може и не сме бити критеријум шта се мени лично свиђа или не свиђа. Једноставно, ако ми је неко доделио ову улогу, озбиљно сам схватила то и не бих могла мирно да спавам да сам под притиском популизма одабрала оно шта се народу допада“, додаје Сајси Ем-Си.

Правила избора жирија и правила гласања

Оливера Ковачевић подсећа да постоји врло јасан Правилник о избору жирија по коме одговорни уредници Музичке редакције Радио Београда и Музичке продукције дају предлоге за чланове жирија. Главни уредник Забавног програма одређује једну особу која ће да комуницира с тим људима.

„У овом случају сам то била ја. Неко не жели да буде члан жирија, неко је на путу, неко баш не може из овог или оног разлога, али када правимо структуру жирија, увек настојимо да имамо представника из различитих жанрова. Па увек имамо неког класичара, у овом случају Седлара, једне године је био Сузуки, други је Николов. Пошто смо имали неколико етно-песама хтели смо да имамо и неког из етно-жанра, као што је био Дејан Петровић. И онда, потпуно несумњиво, Жика Зана, који је толике хитове написао, толико песама његових певамо цео живот, а да неко постави питање зашто је Жика Зана ту“, наглашава Оливера Ковачевић.

Сајси Ем-Си је изабрана зато што представља данашњи савремени израз, а сигурно да је Марија Шерифовић неко ко је најкомпетентнији да каже шта би требало да нас представља на Песми Евровизије, напомиње Ковачевићева.

Бресквица јесте добила највише гласова публике, али у конкурсним условима врло јасно стоји како се бира представник за Евросонг, да се одлучује по принципу 50-50, пола гласови публике, пола жирија.

Имена чланова жирија се држе у тајности због лоших искустава са менаџерима

Оливера Ковачевић напомиње да је РТС до сада када је у питању избор представника за „Песму Евровизије“, имао неколико лоших искустава са менаџерима који су унапред претпостављали како избор неће бити фер и поштен.

„Нико не може да замисли да стварно постоје неки људи који желе да нешто се уради достојанствено, поштено и фер. Ми смо се до крајње границе потрудили да то тако буде. Јер је било покушаја да се сазнају чланови жирија, па онда креће покушај корупције, па кад не успе онда крећу претње и слично. И управо да би заштитили чланове жирија од таквих непријатних ситуација ми држимо у тајности док се не заврши полуфинале и финале“, истиче Ковачевићева.

Гласачки листићи сваког од чланова жирија са полуфинала и финала су објављени на Интернет порталу РТС и јавност је могла да види и анализира детаље.

Неформалне групе и опскурни таблоиди

Оливера Ковачевић сматра да напади и проблематизовање избора победника „Песме за Евровизију“ долази из неких опскурних таблоидних кругова, који нису никакви национални представници.

„То су неки спавачи који се на дугме активирају када је потребно. Морам да напоменем да је мене јако пуно људи питало да ли сам трпела неки притисак и изненадило ме то. И јако сам се увредила зато што сам помислила – па ви људи мене не познајете ако мислите да бих ја трпела неки притисак или да бих ја урадила нешто с чим се не слажем“, додаје Сајси Ем-Си.

По опскурним таблоидима се такође провлаче и информације колико је шта коштало, колико је новца потрошено на костиме и слично.

„Ми смо имали две дивне костимографкиње, Милицу Терзић и Ивану Кесић, који су урадиле огроман посао, и два месеца радиле за скроман хонорар. И морам да вам кажем да су се сви учесници у ревијалном делу одазвали, никоме ништа нисмо плаћали, нису тражили. Значи људима је било престижно и били су срећни да учествују. Ми смо се изненадили, драго нам је због тога и ја им овом приликом заиста бескрајно захваљујем“, наводи Оливера Ковачевић.

субота, 27. април 2024.
17° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво