Читај ми!

Шта је ове године било најпопуларније на Фејсбуку

Протекле године, овом друштвеном мрежом преовладало је неколико тема, од „Леденог изазова“ (Ice bucket challenge) до самоубиства Робина Вилијамса.

Дан за даном, друштвена мрежа Фејсбук бележи оно најбоље и најгоре у нашим животима, од рођења детета до усијаних политичких дебата.

Протекле године, овом друштвеном мрежом преовладало је неколико тема, од „Леденог изазова“ (Ice bucket challenge) до самоубиства Робина Вилијамса.

Листа коју је Фејсбук данас објавио сведочи о његовом глобалном досегу, будући да 80 одсто његових корисника живи ван Сједињених Америчких Држава и Канаде.

Међу светским темама о којима се навише расправљало jeсу Светско првенство у фудбалу и епидемија eболе, док су на трећем месту председнички избори у Бразилу.

Компанија „Фејсбук“ наводи да је око 48 милиона људи имало 674 милиона интеракција - апдејтовање статуса, фотографије, видео снимци, коментари и лајковање о овом догађају. Бразилски избори су тако постали избори о којима се највише говорило у 2014.

„У свом најбољем издању, друштвени медији чине да свет постане глобално село“, изјавила је Шерил Сандберг, једна од челница компаније „Фејсбук“.

Она је навела да Светско првенство у фудбалу није било само најгледанији спортски догађај већ и догађај о којем се највише расправљало у току ове године: више од 350 милиона људи имало је три милијарде интеракција о том турниру.

Након што га је повреда леђа приморала да пропусти полуфиналну утакмицу против Немачке, бразилски фудбалски ас Нејмар је путем Фејсбука захвалио највијачима на подршци и охрабрио свој тим. Да подсетимо, Бразил је катастрофално прошао, изгубивши меч резултатом 7:1.

Од осталих спортских догађаја који су масовно пропраћени на Фејсбуку налазе се Супербоул - финале у америчком фудбалу, које је заузело осмо место са више од 50 милиона људи који су коментарисали утакмицу између Сихоукса из Сијетла и Бронкоса из Денвера, и Зимска олимпијада у Сочију која се нашла на 10. месту.

„Слеђени“ Џорџ Буш погледан 40 милиона пута

Од 1. јуна до 1. септембра корисници Фејсбука разменили су више од 17 милиона видео-снимака у оквиру „Леденог изазова“, кампање чији је циљ био да се подигне свест и прикупе средства за амиотрофичну латералну склерозу (АЛС).

Оснивач Фејсбука Марк Закерберг придружио се том приликом подужој листи познатих личности, али и сасвим обичних људи, који су се одазвали изазову поливања кантом ледене воде у добротворне сврхе.

Те видео-снимке 10 милијарди пута прегледало је 440 милиона људи. Снимак бившег америчког председника Џорџа Буша, који је такође учествовао у тој хуманитарној кампањи, забележио је највише прегледа: близу 40 милиона.

Од 29. јула до 27. августа, Удружење за борбу против АЛС прикупило је 94 милиона долара.

Епидемија eболе је такође била једна од горућих тема ове године на Фејсбуку. Компанија је креирала „донаторско дугме“ помоћу којег корисници могу лако да пошаљу новац разним хуманитарним организацијама које се баве сузбијањем те болести.

Фејсбукова листа најпопуларнијих догађаја показује да се корисници нису бавили само слатким мачићима и вестима о познатим личностима, мада је и тога било поприлично.

Ове године је на популарној друштвеној мрежи било сијасет озбиљних дискусија о Гази, о нестанку малезијског авиона и убиству црног младића Мајкла Брауна од стране белог полицајца у Фергусону, у Мисурију.

Ипак, шест од 10 најтраженијих појмова на Јахуу ове године биле су познате личности, попут певачице Мајли Сајрус и старлете Ким Кардашијан, што показује да, иако озбиљне теме заокупљају све више људи на друштвеним мрежама, информације за којима корисници најчешће посежу могу да буду прилично „приземне“.

Година која је на измаку била је значајна и за компанију, која је у 2014. прославила своју десетогодишњицу постојања.

Сандбергова је навела да је то „велика ствар“ за „Фејсбук“, наводећи као једно од кључних достигнућа компаније лансирање амбициозног пројекта – Internet.org, који има за циљ да повеже цео свет на интернету.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 16. август 2024.
38° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару