Лизинг у кризи

Купци се све ређе одлучују за куповину возила на лизинг, због немогућности да, у условима економске кризе, планирају своје приходе. Србија је једина земља у региону која има ПДВ на камату у финансијском лизингу, који, опет, сносе купци.

Ни после доношења закона, 2003. године, лизинг у Србији није потпуно заживео и његова реализација не пролази без проблема. Грађани и правна лица лизинг најчешће узимају за куповину аутомобила. Од до сада оверених 60.000 уговора за моторна возила, правним и физичким лицима, 2.000 аутомобила је одузето, због неплаћања рата.

Број продатих аутомобила на лизинг све више опада, па је тако, од почетка године, више од 50 одсто аутомобила продато за кеш. У лизинг кућама кажу да новца за пласман у тај посао има, али да се грађани нерадо задужују, због услова продаје и економске кризе. Највећи проблем су привредна возила.

"Како у привреди не постоји адекватна тражња у овом тренутку, лизинг компаније су у ситуацији да генеришу огромне количине ликвидних средстава које тренутно немамо коме да пласирамо на тржишту" изјавио је Бојан Баса, председник Удружења лизниг компанија.

У сечи прописа која се спроводи у читавој држави никако да се реши проблем плаћања ПДВ-а на закуп возила која се месечно фактуришу крајњим корисницима. Овај процес поскупљује аутомобил за 18 одсто, а то плаћа крајњи корисник.

"Ми смо остали једина земља у региону која има ПДВ на камату у финансијском лизингу. То је велики проблем, јер на крају ту цену плаћају грађани тј. корисници", објаснио је Петар Гаврановић из Удружења лизинг купаца Србије.

У Удружењу увозника аутомобила, осим константног пада продаје возила, бележи се и пад продаје возила на кредит и на лизинг.

"Купују за кеш и онда трајно остају власници тих возила, док је лизинг нешто неповољнији, јер дугорочно не могу да планирају своје финансије и приходе, па нажалост, рузултат тога је да после две или три године не могу да финасирају и враћају", истакао је Милош Петровић из Српске асоцијације увозника аутомобила.

Од почетка године, враћено је 800 аутомобила из најма, али је закључено и више од 3.000 уговора. Проблем враћања лизинга најприсутнији је у камионском бизнису и, како кажу у Удружењу лизинг купаца, за камионџије ће, ових дана, бити понуђен репрограм дугова који ће имати боље услове отплате.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 19. јун 2024.
24° C

Коментари

Nena
Мамурлук – како преживети дан после
Cigarete
Шта ми се догађа с организмом кад престанем да пушим?
Decija evrovizija
Дечја песма Евровизије
ablacija
Шта је превенција за изненадне болести
Gdjj
Комшије