Спутњик: Русија поклања Србији и два "антонова"

Војска Србије ће од Русијe добити и два транспортна авиона "антонов", тврди "Спутњик" не наводећи извор информација. Како наводи тај руски портал, авиони Ан-26 би у Србију могли да слете у наредних десет месеци.

Реч је о авионима средње носивости произведеним пре свега за војне потребе.

Ан-26 има два мотора, а побољшање претходног модела, изменом задњег дела трупа на летелици, обезбедило је велики отвор сa утоварно-истоварном рампом која омогућава пренос масивног терета, али и извођење десанта.

Како се указује, није познато колико је тачно вредна ова донација, али се процењује да један овакав ремонтован авион може да кошта од пет до осам милиона долара.

Спутњик подсећа да је у Србију већ стигла руска донација од шест ловачких авиона "миг 29".

"Антонов Ан-26" је транспортни авион, широке намене за кратке и средње дестинације. Развила га је компанија "Антонов" шездесетих година прошлог века. Његов дизајн је преузет од авиона "антонов 24", који је био чисто путнички авион.

Произведен је у кијевској фабрици авиона у тадашњем Совјетском Савезу.

То је двомоторни авион, с могућношћу трансформације за путничке и друге намене. Опремљен је с два турбоелисна мотора, и једним допунским турбомлазним мотором.

Ан-26 може да носи концентрисан, упакован или расути терет, возила са погоном, без погона или специјалне терете у теретној варијанти.

У санитетској варијанти може понети 24 тешка рањеника (на носилима) уз потребно медицинско особље.

У падобранској варијанти може понети 40 падобранаца и избацити их са било које висине до висине плафона лета.

У десантној варијанти авион може избацити до 5,5 тона терета (воде, лекова, хране) падобранима угроженом становништву.

У путничкој варијанти може понети до 40 путника са пртљагом.

Промена теретне, санитетске, путничке или падобранске варијанте је веома брза. Не захтева више од 15 минута рада једног човека. Авион може поред бетонских, сасвим нормално за полетање и слетање користити и утабане земљане, односно травнате писте. 

Производио се од 1970. од 1986. године. Из фабрике у Кијеву изашло је укупно 1.410 авиона тог типа.

Поред Војске Србије још га користе армије у многим земљама света.

Број коментара 15

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 02. октобар 2024.
12° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи