Србија интересантна авио компанијама

После потписивања Споразума о отвореном небу Србија постаје интересантна страним авио компанијама, сматрају у Директорату цивилног ваздухопловства. Веће интересовање "лоу кост" компанија после укидања виза 1. јануара.

Потписивањем мултилатералног споразума о заједничком ваздушном супростору Европе, популарно названог Споразум о отвореном небу, Србија је постала веома интересантна за стране ниско-тарифне авио компаније.

Директорат цивилног ваздухопловстава Републике Србије одобрио је дозволе за летове из Србије националној мађарској авио-компанији "Малев" и аустријској "Флај Ники" која је прва од ниско-тарифних (лоу кост) авио компанија добила дозволу за превоз путника.

Како је Танјугу потврдила портпаролка Директората Катарина Андрић-Милосављевић, "Малев" ће летети на линији Будимпешта - Београд - Будимпешта, највероватније свакодневно, док ће "Флај Ники" на линији Беч-Београд-Беч летети шест дана у недељи.

Дозволу је, за летове из Ниша за Цирих, добио и црногорски "Монтенегро ерлајнс", који ће из Подгорице два пута седмично саобраћати до Ниша, одакле ће са једнодневном паузом летети до Цириха и назад.

"Монтенегро ерлајнс" најавио је да ће половином новембра почети из Ниша да лети за Цирих и Подгорицу.

Летове из Ниша најавила је и шведска нискотарифна авиокомпанија "МЦА ерлајнс", која планира да од 14. децембра почне да лети за Стокхолм понедељком, средом и петком.

Катарина Андрић-Милосављевић је прецизирала да Директорат убрзано ради на томе да обезбеди најбоље услове за сигуран и безбедан ваздушни саобраћај и законску регулативу у тој области прилагоди законима Европске уније.

Према њеним речима од јануара 2010. године и најављеног укидања виза за грађане Србије, може се очекивати веће интересовање ниско-тарифних авио компанија за долазак на наше тржиште.

За сада су интересовање показали и ирски "Рајан Ер" и мађарски "Виз Ер", као и још неколико њих, чији су представници боравили у Београду ради упознавања са стањем у нашем ваздушном саобраћају.

Андрић-Милосављевић је нагласила да ове компаније, пре свега, гледају и да смање трошкове нижим ценама аеродромских услуга, а то значи да ће и наш највећи међународни аеродром морати нижим ценама да се прилагоди захтевима тржиша. Осим тога, њихово присуство довешће и до повећања броја летова и јачања авио индустрије.

Значајан и споразум са Уједињеним Арапским Емиратима

Иако није у оквиру Споразума о отвореном небу, договор о ваздушном саобраћају између Србије и Уједињених Арапских Емирата, који се заснива на сличним принципима, најлибералнији и најмодернији је споразум који је Србија икада потписала у овој области са неком ван европском земљом, оценила је Андрић-Милосављевић.

"Тај споразум ће омогућити да наша национална авио-компанија и авиокоманије из Емирата успоставе неограниочен број летова између двеју земаља, са могућношћу успостављања веза преко аеродрома у тим државама, и са другим земљама", истакла је Андрић- Милосављевић.

Према њеним речима, то практично отвара могућност Србији за излазак на тржишта земаља Блиског и Далеког истока, док Емиратима, наша земља омогућава улазак на европско тржиште, што је значајно за обе државе, јер ће осим повезивања у ваздушном транспорту убрзати развој туризма, трговине и економије и долазак нових инвестиција у Србију.

"До сада је саобраћај између Србије и Уједињених Арапских Емирата одржавао само ЈАТ, који је из Београда летео два пута седмично за Абу Даби, један од седам емирата", истакла је Андрић- Милосављевић и додала да у емиратским авио- компанијама тренутно ради око 250 пилота и стјуардеса из Србије.

И за њих је овај споразум изузетно важан јер ће им омогућити чешћи долазак у домовину, а путницима који буду летели емиратским авио- компанијама из Србије бољу комуникацију са особљем на матерњем језику, рекла је она.

Ниско-тарифне компаније не представљају конкуренцију домаћем авиопревознику, већ велике националне авио компаније, рекао је раније генерални директор "Јат ервејза" Срђан Радовановић.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. јул 2024.
34° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару