понедељак, 26.10.2009, 10:18 -> 12:21
štampajСрбија интересантна авио компанијама
После потписивања Споразума о отвореном небу Србија постаје интересантна страним авио компанијама, сматрају у Директорату цивилног ваздухопловства. Веће интересовање "лоу кост" компанија после укидања виза 1. јануара.
Потписивањем мултилатералног споразума о заједничком ваздушном супростору Европе, популарно названог Споразум о отвореном небу, Србија је постала веома интересантна за стране ниско-тарифне авио компаније.
Директорат цивилног ваздухопловстава Републике Србије одобрио је дозволе за летове из Србије националној мађарској авио-компанији "Малев" и аустријској "Флај Ники" која је прва од ниско-тарифних (лоу кост) авио компанија добила дозволу за превоз путника.
Како је Танјугу потврдила портпаролка Директората Катарина Андрић-Милосављевић, "Малев" ће летети на линији Будимпешта - Београд - Будимпешта, највероватније свакодневно, док ће "Флај Ники" на линији Беч-Београд-Беч летети шест дана у недељи.
Дозволу је, за летове из Ниша за Цирих, добио и црногорски "Монтенегро ерлајнс", који ће из Подгорице два пута седмично саобраћати до Ниша, одакле ће са једнодневном паузом летети до Цириха и назад.
"Монтенегро ерлајнс" најавио је да ће половином новембра почети из Ниша да лети за Цирих и Подгорицу.
Летове из Ниша најавила је и шведска нискотарифна авиокомпанија "МЦА ерлајнс", која планира да од 14. децембра почне да лети за Стокхолм понедељком, средом и петком.
Катарина Андрић-Милосављевић је прецизирала да Директорат убрзано ради на томе да обезбеди најбоље услове за сигуран и безбедан ваздушни саобраћај и законску регулативу у тој области прилагоди законима Европске уније.
Према њеним речима од јануара 2010. године и најављеног укидања виза за грађане Србије, може се очекивати веће интересовање ниско-тарифних авио компанија за долазак на наше тржиште.
За сада су интересовање показали и ирски "Рајан Ер" и мађарски "Виз Ер", као и још неколико њих, чији су представници боравили у Београду ради упознавања са стањем у нашем ваздушном саобраћају.
Андрић-Милосављевић је нагласила да ове компаније, пре свега, гледају и да смање трошкове нижим ценама аеродромских услуга, а то значи да ће и наш највећи међународни аеродром морати нижим ценама да се прилагоди захтевима тржиша. Осим тога, њихово присуство довешће и до повећања броја летова и јачања авио индустрије.
Значајан и споразум са Уједињеним Арапским Емиратима
Иако није у оквиру Споразума о отвореном небу, договор о ваздушном саобраћају између Србије и Уједињених Арапских Емирата, који се заснива на сличним принципима, најлибералнији и најмодернији је споразум који је Србија икада потписала у овој области са неком ван европском земљом, оценила је Андрић-Милосављевић.
"Тај споразум ће омогућити да наша национална авио-компанија и авиокоманије из Емирата успоставе неограниочен број летова између двеју земаља, са могућношћу успостављања веза преко аеродрома у тим државама, и са другим земљама", истакла је Андрић- Милосављевић.
Према њеним речима, то практично отвара могућност Србији за излазак на тржишта земаља Блиског и Далеког истока, док Емиратима, наша земља омогућава улазак на европско тржиште, што је значајно за обе државе, јер ће осим повезивања у ваздушном транспорту убрзати развој туризма, трговине и економије и долазак нових инвестиција у Србију.
"До сада је саобраћај између Србије и Уједињених Арапских Емирата одржавао само ЈАТ, који је из Београда летео два пута седмично за Абу Даби, један од седам емирата", истакла је Андрић- Милосављевић и додала да у емиратским авио- компанијама тренутно ради око 250 пилота и стјуардеса из Србије.
И за њих је овај споразум изузетно важан јер ће им омогућити чешћи долазак у домовину, а путницима који буду летели емиратским авио- компанијама из Србије бољу комуникацију са особљем на матерњем језику, рекла је она.
Ниско-тарифне компаније не представљају конкуренцију домаћем авиопревознику, већ велике националне авио компаније, рекао је раније генерални директор "Јат ервејза" Срђан Радовановић.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар