Читај ми!

Обука у ауто-школама – пази, снима се!

Свака ауто-школа мора имати полигон, најмање пет компјутера и возила прилагођена обуци по свим категоријама, учионицу, видео-надзор над тестовима и теоријском обуком. Сада школе негодују и за оно што су саме предложиле.

Расправа о изменама и допунама Закона о безбедности сабраћаја је готова. Спорно је и питање обуке у ауто-школама. На предлог МУП-а, од лета би требало да се снима и теоретски и практични део испита и да се модернизује систем обуке. Међутим, у управо завршеној јавној расправи, ауто-школе имају примедбе да би модернизација поскупела обуку и да школе сада нису спремне да улажу у учила јер је, између осталог, кандидата све мање.

Како ћемо се обучавати за будуће возаче – на то питање даће одговор посланици Скупштине Србије који ће кад закон уђе у скупштинску процедуру моћи да пресуде ко је у праву, МУП или заједница ауто-школа. МУП нема новина у односу на оно што је пре четири године било предвиђено правилником.

Свака ауто-школа мора имати полигон, најмање пет компјутера и возила прилагођена обуци по свим категоријама, учионицу, видео-надзор над тестовима и теоријском обуком. Сада школе негодују због увођења видео-надзора у практичном делу.

Бранислав Пејовић из МУП-а каже да је Привредна комора ауто-школа Србије предложила увођење и видео-надзора у спровођењу практичног испита.

"Међутим, након кадровских промена у овој организацији добили смо допис у којем се указује да је аудио-видео надзор удар на достојанство ауто-школа и кандидата, што указује на ситуацију да у ауто-школама постоје две струје – једна која је за увођење система и друга која је за повратак на старо стање", каже Пејовић.

Стручна јавност каже да нема ништа против увођења видео-надзора, али да онај који то прописује мора и да плати увођење новог система.

"Уколико држава налази да је то оправдано и неопходно, онда нека држава узме инструменте у своје руке, набави их и контролише рад. Замислите да полицајце натерате да сами купују пендреке и пиштоље јер ће да раде посао који захтева да буду опремљени тим средствима", каже Милан Вујанић са Саобраћајног факултета у Београду.

У ауто-школама кажу да, узимајући у обзир трошкове које сада имају, обука би требало да кошта око 600 евра. То подразумева 40 теоретских и 40 практичних часова, али не обухвата цену увођења информационог система и прављења посебног полигона за обуку.

То може поскупети обуку од 30 до 40 одсто. То би могло довести до гашења многих ауто-школа и тако би без посла остало на стотине људи. Спас је у удруживању ауто-школа.

Спасоје Манојловић из ауто-школе "10 плус" каже да нигде није прописано да једна ауто-школа мора имати свој полигон.

"Можемо се договорити са 10-20 ауто-школа да закупимо један полигон да имамо заједнички трошак и тамо да обучавамо кандидате", предлаже Манојловић.

Обука у ауто-школама најбитнији је део безбедности саобраћаја, кажу стручњаци. Млади возачи не смеју бити препуштени себи. Они морају и обучени и васпитани за учешће у саобраћају. А цене обуке нигде нису тако ниске као код нас.

Примера ради, у нашем најближем окружењу, Словенији и Хрватској, обука за вожњу кошта 1.000 евра.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 17. јул 2024.
30° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару