Утицај пословних летова на глобалну емисију угљен-диоксида – како смањити карбонски отисак
Светска истраживања показују да су разни пословни скупови и форуми одговорни за 10 одсто глобалне емисије угљен-диоксида што је једнако емисији коју годишње емитују САД. Немачко-српска привредна комора је у јануару ове године покренула мерења карбонског отиска на догађаје које организује у Србији. Александар Маркус, члан Управног одбора Немачко-српске привредне коморе, каже за РТС да је следећи корак предузимање активности како би се смањио негативни утицај који карбонски отисак има на климу.
Немачко-српска привредна комора организовала је у јануару први нискоугљенички скуп.
То је заправо био округли сто на тему – "неспремни односно спремни за зелену будућност". За време овог скупа мерен је карбонски отисак.
"Мерење карбонског отиска у принципу значи први корак како бисмо разумели отисак наших активности на климатске промене", каже извршни члан Управног одбора Немачко-српске коморе Александар Маркус.
Истиче да потом следи корак предузимања активности како би се смањио негативни утицај који карбонски отисак има на климу.
"Резултати мерења карбонског отиска према извештају нашег партнера Декра дошло је до угљеничног отиска од 1,8 тона еквивалента угљен диоксида и других гасова који су штетни за климу", каже Маркус.
Истиче да је највећи део емисије угљен-диоксида, настао због тога што су гости из Немачке допутовали авионом.
"Врло је добро познато да коришћење авиона има врло велики утицај на климатске промене", објашњава гост РТС-а.
Каже да је био врло изненађен када је чуо у којој мери то лоше утиче на климу.
Како пословни летови у свету утичу на климу
Индустрија међународних пословних окупљања и манифестација се након пандемије короне опет врло брзо развија, рекао је извршни члан Немачко-српске коморе.
"Још 2019. године смо имали 1,7 милијарди учесника из више од 180 земаља који су учествовали на пословним окупљањима", објашњава Александар Маркус за РТС.
Каже да ове манифестације широм света значе потрошњу од 2,8 милијарди долара и стварају 27,5 милиона нових радних места.
"То је заиста један битан привредни фактор и привредна удружења су део ове индустрије, тако да угљенични отисак ове индустрије догађаја је све више тема о којој се дискутује", рекао је Маркус.
Разговор Ружице Врањковић и Александра Маркуса погледајте у видеу на почетку текста...
Коментари