Читај ми!

Трећа Хроника 58. Битефа

У завршници 58. Битефа улази низ занимљивих представа о којима говоримо у овом издању Хронике Битефа.

Редитељ из Словеније Јан Крмељ је први пут на Битефу, са представом Пукотина рађеној по тексту британске ауторке, која захтева да буде анонимна и за потребе овог извођења има псеудоним.

Представа говори о смрти двоје климатских активиста, разматра питања истине, дезинформација и граница између теорија завере и замагљених стварних догађаја.

Представа Палмасола - затворско село редитеља Кристофа Фрика у продукцији КЛАРА Театра из Базела и Санта Круз де ла Сијера из Боливије заснована је на вишегодишњем истраживању једног од најозлоглашенијих затвора на свету, такозваног затворског села Палмасола у боливијском граду Санта Круз де ла Сијера. Редитељ и његов тим су једина уметничка група која је до сада добила дозволу да проведе неко време у овом селу и документује свој боравак. Тај материјал је грађа представе коју смо на Битефу гледали у напуштеној циглани у Београду.

Антигона у Амазону градског позоришта Гент из Белгије је представа у којој се још једна митска и античка женска фигура ишчитава и интерпретира на нов и актуелан начин кроз преплитање са савременим контекстом. Редитељ Мило Рау, који је отворио 58. Битеф, овим радом заокружује своју трилогију која реинтерпретира античке митове. За потребе рада на овој представи одлази у Бразил, где шуме и природу прождиру капитализам и ватра и где 1% становништва поседује 45% земље, и реализује представу са највећим (земљо)радничким покретом без власништва над земљом. Представа је о борби бразилског становништва против неправде и насиља, о борби људи за достојанствен живот, што је тема и Софоклове Антигоне.

Представа Трилогија Снага кучке - И поглавље: Невеста и Лаку ноћ, Пепељуго бразилске уметнице Каролине Бјанки и њене трупе Кара де Кавало из Бразила је последња у главном програму фестивала. Највредније и најузбудљивије у овом раду је ауторкин радикалан приступ теми сексуалног насиља. Полазећи од приче о силовању кроз призму историје уметности - од сликарства, па све до уметности перформанса, Бјанки одлази још даље, проширујући овај контекст сопственим искуством сексуалног насиља и стављајући себе као извођачицу у екстремне околности узимања ГХБ-а (популарна супстанца која се користи за физичко онеспособљавање жртве пре напада) на сцени како би реконструисала ситуацију када је истом дрогом била омамљена у једном изласку. 

На крају оемисије и информација о добитницима награда на 58. Битефу

ауторке и уреднице Оливера Милошевић и Ана Тасић

сниматељ Василије Васић

монтажа Бранислав Поповић

режија Милица Митровић

 

 

 

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи