Од пигмента до концепта: Темпера и уље, 7-9

Сликарских техника има безброј - од прстију до четкица, густих пигмената и прозрачних воденастих наноса. На све те начине настају предивне слике.

Сликање техником темпере старо је колико и сликарсво. Средњовековно штафелајно сликарство се скоро у целини одликује звучношћу боја и површинским сјајем захваљујући управо специфичним методама рада у темпери. Слике Ђота, Ботичелија и многих других, карактерише изузетна свежина, скоро несхватљива у контексту временске дистанце. Међутим, пошто је темпера сува техника без сјаја, сликари су још од давнина, по завршетку рада, слике премазивали танким слојем уља.

Као потреба за превазилажењем ограничења које има темпера, у 15. веку настала је нова сликарска техника којој је нове импулсе дао, пре свега Јан ван Ајк, а Антонело да Месина је овај начин сликања пренео у Италију, у којој се она спорије развијала него у северној Европи.
Многи велики сликари су своја осећања преносили на платно управо техником уље на платну, која се сматра фундаментом сликарског израза.

Уредник и сценариста: Владана Рашић Драгојевић
Редитељ: Милан Кундаковић

Реприза, 06. август у  05:45 и 13:45

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару