Читај ми!

Сајбер и етно - Јеленине визије моде

Јелена Малешевић је уметник изванредних визија, широког спектра мисли и идеја. Дизајнира ванвременске костиме у којима се спајају историја цивилизације и историја уметности, сајбер и етно. Њена дела представљала су недавно Србију на светској изложби Eкспо у Дубаију...

Археологија коју је студирала на неки начин је разбуктала огроман уметнички потенцијал у њој. Јелена Малешевић дизајнира ванвременске костиме у којима се спајају историја цивилицазије и историја уметности.

Њен приступ моди је авангардан и филозофски, а њени радови никада нису пратили трендове и припадали неком жанру.

"Амрика је један нов континент, нација која је настала мешањем многих дошљака који су дошли са разних страна и неке домородачке индијанске заједнице коју су затекли на том континенту, која није толико свеприсутна у том неком културном смислу, али ипак постоје трагови где год се окренеш, чак и у Њујорку. Та чувена улица Бродвеј, можда најдужа улица на Менхетну стари индијански пут. И кад се шеташ том улицом, некако ти се привиђају конвоји Индијанаца на коњима који ту пролазе, бар сам ја имала такву визију, иако нисам ни знала да је то стари индијански пут...осећа се присуство неке енергије, неког духа и те неке традиције то постоји.

То је врло инспиративна средина која те просто тера, желео то или не, и због брзине и због разних могућности које ти се отварају. Може да ти се ништа не деси 5 година, а може све већ сутрадан.

Кад човек дође тамо из неког социјализма и комунизма у ком смо ми одрастали, где смо ипак били сви једнаки, али кад одете у капитализам, ипак осетите ту разлику, да тамо нема ни милости и да сте једнако одговорни за све што сами радите.

Ја сам увек веровала у себе и то је јако битно. Јер, зашто би неко други веровао у нешто, ако ти сам не верујеш у то.

Ја сам прво у Њујорку обишла све радње које постоје и које су најбоље, и видела сам једну главну радњу која се звала Gothic Renaissance код Тајм Сквера и видела сам да само испред те радње стоје редови људи сваки дан.

Ја сам ушла са једном кесом која је изгледала као са бувљака, обучена обично, свакодневно...а тамо су људи који имају неке чироки фризуре од пола метра, на платформама, са вампирским зубима, крв им цури, са стакленим очима...ја улазим, а они ме гледају у стилу: добро, госпођице, зашто сте ви залутали овде...ја сам им рекла да правим неке необичне ствари и да желим да их покажем менаџеру. Они су пристали да погледају кад сам већ ту, они погледају и купе све! Сутрадан су те ствари биле у излозима.

Тамо у Њујорку, дођем у најбољу и најпознатију радњу у том тренутку, где купују све најпознатије личности. Ја кажем човеку да немам рачун отворен, јер сам тек стигла...он отвара касу, узима паре и даје ми и каже: иди сад отвори рачун да можемо даље да радимо!

Наравно да је једној великој империји или колонијалној сили, мода је нешто што изражава своје ставове и своју моћ, зато што културни утицај је некад много значајнији од економског или чак војног утицаја и то људи уопште не разумеју...

Ето, Америка је свет прво освојила фармеркама, кока-колом, музиком...

Неки сегменти су подједнако допринели популарности и примату те силе, није то била само војна и економска моћ...много је озбиљна ствар културни утицај", каже Јелена Малешевић.

 

четвртак, 18. јул 2024.
27° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару