Шеик Калед Омран: Покривање лица забрањено

Генерални секретар Савета за фатву на Универзитету „Азхар“ у Каиру, шеик Калед Омран, каже да је покривање лица из религиозних разлога забрањено.

Шеик Калед Омран: Покривање лица забрањено Шеик Калед Омран: Покривање лица забрањено

Шеик Калед Омран носи одећу која приличи његовој служби. Његова глава је украшена црвеним фесом који је умотан белим платном а такође носи кафтан и тамни огртач. Фес и кафтан показују да је он верски учитељ на Универзитету „Азхар“ и то није одећа коју приватно носи.

У вези са тим шта прописује шеријатски закон када је реч о одевању жена, шеик наводи да су то само три ствари. У светом Курану и суни, у предању сачуваних изјава пророка Мухамеда, постоје правила одевања, посебно за жене.

Одевни предмет не сме да истиче линију тела, не сме да открива тело и на сме да буде уско припијен уз тело. Такође, одећа не треба да покрива руке и лице, наводи шеик, преноси Дојче веле.

Што се тиче вела који покрива лице, ни Куран ни суна не обавезују жену да га носи. Зато кажемо да је никаб традиција, обичај који потиче из неких земаља, али то не стоји у шеријатском закону, наводи шеик.

Међутим, жене пророка Мухамеда су биле обавезне да носе вео. То је изузетак који је важио пре 1.400 година.

На питање зар онда не би могло бити да данашње муслиманске жене, без обзира на то да ли су са Блиског истока или из Европе, тиме желе да буду ближе Мухамеду и због тога тврде да је вео који покрива лице симбол ислама, шеик наводи да тај изузетак који је важио само за пророкове жене никако не оправдава имитирање – уколико шеријатски закон каже да та специфична правила важе само за пророка и његове жене, онда друге муслиманске жене не смеју то да опонашају.

Ако је жена одрасла у друштву у којем је уобичајено ношење никаба, онда она – са становишта религије – има право да сама одлучи да ли ће никаб носити или не.

Међутим, она не сме своју одлуку – да носи никаб – да посматра као религиозни чин. То је већ проблематично, каже он.

Да ли треба онда забранити покривање лица и да ли Универзитет Азхар захтева од муслиманки широм света да баце бурку и никаб?

Шеик наводи да постоје друштва у којима ношење никаба женама пружа заштиту.

„У таквим случајевима бих рекао: Добро, нека га носе. Али, ако никаб штети једном друштву и ако служи као маска за извршавање терористичких злочина, онда сам свакако за то да се никаб забрани“, сматра шеик.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 19. август 2024.
35° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару