Пилоти „мигова“ који су пратили кинеског председника

Видео-снимак српског пилота у „мигу 29“ на висини од 7.000 метара обишао је свет. Три ловца ратног ваздухопловства у пратњи цивилног авиона са кинеским председником – то је протоколаран чин добродошлице у домаћем ваздушном простору.

Иако за пилоте рутински лет, облаци могу да изненаде, а тада је неопходан такозвани маневар раздвајања.

„То нам се и десило, испред аеродрома на висини 2.000-3.000 метара имали смо ситуацију да је било три до четири осмине кумулусне облачности, која је захтевала да предузмемо маневар раздвајања и безбедног позиционирања у односу на председнички авион, што смо и урадили – и успешно прошли тај део“, објаснио је потпуковник Дејан Беда, командант 101. ловачко-авијацијске ескадриле.

За тај задатак се бира најискуснија посада, а пилоти су у вези са цивилним и војним сектором контроле летења.

„Координација је јако добро урађена, полетели смо правовремено и дошли у рејон границе, северно од Кикинде. Кружили смо само два до три минута када је авион наишао на ваздушни коридор који је био предвиђен за његов улазак у Републику Србију по инструкцијама Контроле летења“, рекао је пуковник Бране Крњајић, начелник Штаба ваздухопловне бригаде.

Пилоти ловачких авиона до сада су пратили високе делегације страних држава и спортских репрезентација, као и промотивни лет „Ер Србије“. На истом задатку посаде су биле и пре две године, приликом посете кинеског премијера.

„Успостављена је радарска нотификација, контакт са посадом и авион је праћен на безбедном одстојању све до слетања“, истакао је потпуковник Беда.

„Миг 29“ је најбољи ловачки авион треће генерације, намењен за пресретање циљева у ваздуху.

„Наоружан је ракетама ваздух–ваздух, поседује радар и то је оно што га одваја од других борбених авиона који нису ловачки“, указује мајор Горан Милутиновић.

Екипа РТС-а ушла је у хангар где механичари проверавају ловце уочи полетања и отклањају евентуални квар на авиону.

„Дешава се да у неким случајевима приликом прегледа установимо квар који покушавамо у најкраћем року да отклонимо, да би могао да настави задатак. Људи су задужени по системима авион–мотор, радио-радар, електроопрема, авио-наоружање и средства објективне контроле, који доста помажу у решавању управо тих кварова“, објаснио је заставник Милорад Јокичић из техничке службе.

„Миг 29" је понос војног ваздухопловства – како и не би био када у ваздуху постиже више од два маха, што значи да је два пута бржи од звука. Да би се управљало том летелицом, потребно је пет до десет година летачког искуства. Зато се стално тренира – таква вежба заказана је наредних дана у рејону Војводине, када ће пилоти увежбавати пресретање циљева у ваздуху.

Број коментара 17

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 26. јун 2024.
23° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару