Prošlost na točkovima: Poslednja trka građanskog Beograda

Beograd je bio domaćin trke automobila, preteča današnje formule 1, dva dana posle početka Drugog svetskog rata.

Trka je organizovana povodom rođendana prestolonaslednika Petra II (6. IX 1939) pa je zbog toga bila zaboravljena po oslobođenju. Taj događaj je tek pre nekoliko godina dobio svoj pravi značaj, ali još uvek nije dovoljno prisutan u našoj javnosti. Velika nagrada Beograda, 3. IX 1939. godine bila je najbolje organizovano automobilsko takmičenje do tada, ali i poslednja trka Evrope i građanskog Beograda.

Pobednik je bio italijanski vozač Tacio Nuvolari. U poslednjoj trci građanskog Beograda, saznaćemo kako se prodavao benzin pre Drugog svetskog rata, koji je bio najskuplji u regionu.
Beograd je uvek obilovao zanimljivostima, pa je tako imao Pumpu kod slepog šofera. Taj čovek bio je Boža Tvrdišić i njegova sudbina je jedinstvena, kazuje nam Braca Petković.
Kraljica Marija je bila strastan šofer, vozila je auto na relaciji Bukurešt-Beograd, zatim Beograd-Pariz. Kraljica je dugo držala brzinski rekord na relaciji od Beograda do Avale.

U Muzeju automobila u Beogradu je jedan neobičan porše. Kazivanje o starim automobilima osvetljava vreme iz nepoznatih uglova i obavezuje nas prema precima i potomcima da sledimo duh savremenih civilizacijskih kretanja.

Autor: Dragan Kolarević

Repriza, 18. jun u  03:05 i 11:05

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару