Antonjin Dvoržak: Rusalka

Siže ove Dvoržakove opere nalazi temu u podvodnom svetu sirena, iz kog su potekle i Melusina i Ondina. Rusalka, vodena nimfa, želi da postane ljudsko biće jer žudi za ljubavlju mladog princa.

Iako je upozorena da to ne čini, ona moli vešticu Ježibabu da joj pomogne. Želja će joj se ispuniti, ali se pre toga mora odreći svog glasa i suočiti se sa večnim prokletstvom ukoliko se njena ljubav ne ostvari. Kao i Rusalka, princ takođe zanemaruje sva upozorenja i zaljubljuje se u nju. Međutim, ubrzo nailazi iskušenje, a princ mu podleže, izneveravajući njihovu ljubav. Slomljenog srca, Rusalka se vraća u jezero. Princ je ipak nalazi, ali poslednjim zagrljajem odlazi u smrt.
Libreto Jaroslava Kvapila inspirisao je Dvoržaka da komponuje pravo remek-delo, neodoljivu operu prepunu dirljive liričnosti i dramskih obrta.
Umetnički direktor Adam Fišer i dirigent Stefan Herhajm majstorski predstavljaju ovu "lirsku bajku" u teatru La Mone. Ova je postavka veoma priznata i čuvena, dok bajkoviti elementi ponekad dostižu zastrašujuće realistične dimenzije, pa se može uočiti da tako čarobno izvedena produkcija zapravo sadrži elemente psihoanalitičke studije muških fantazija i ženskih arhetipova.
Solisti: Mirto Papatanasiju - Rusalka, Pavel Černoh - princ, Analena Person - princeza, Vilard Vajt - Vodnik, Rene Morlok - Jeržibaba.
Hor i orkestar teatra La Mone u Briselu

repriza, 6. februar u 05:00 i 13:00

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару