Читај ми!

У Јапану приземљени "дримлајнери"

"Боинг 787 дримлајнер" јапанског авио-превозника принудно слетео због пожара. Јапанске власти приземљиле све летелице овог типа због серије необјашњених инцидената у последњих недељу дана. 

Авион "боинг 787 дримлајнер" јапанске авио-компаније АНА данас је принудно слетео на аеродром у градићу Такамацу на острву Шикоку због пожара који је испунио пилотску кабину.

Сматра се да је пожар избио услед кратког споја у просторији испод кабине одакле шума каблова преноси команде са конзоле за управљање ка крилима и репу авиона.

Сто двадесет девет путника и 8 чланова посаде евакуисани су из задимљеног авиона одмах по слетању, а једна особа је превезена у болницу.

Јапанске саобраћајне власти одлучиле су да приземље све летелице овог типа, јер је у протеклих недељу дана забележено чак шест кварова на "дримлајнерима" у поседу јапанских авио-превозника у земљи и иностранству.

Најпре је 7. јануара из задњег дела трупа "дримлајнера" у саставу јапанског превозника ЈАЛ на стајанци на аеродрому Логан у Бостону избио пожар, да би само дан касније друга летелица истог типа и истог превозника, била заустављена на писти, такође у Бостону, пред само полетање због цурења горива из резервора на крилу.

Почетком ове недеље, у Јапану је током танковања горива у "дримлајнер" дошло до нежељеног спонтаног отварања вентила и излива горива на писту.

Једанестог јануара, такође у Земљи излазећег сунца, пилоти су на другом авиону истог типа пријавили пукотину у спољњем слоју стакла кабине насталу током лета, а истог дана забележено је и изливање уља из мотора још једног "дримлајнера" током рулања по писти.

"Боинг 787" ушао је у употребу крајем 2011. године, а његов први поручилац и корисник је управо јапански превозник АНА. Та компанија тренутно поседује 17, а домаћи ривал ЈАЛ 8 авиона тог типа. Око 35 одсто делова ове летелице производи се у Јапану.

Амерички произвођач "Боинг" тренутно има 800 наруџбина за "дримлајнер" који се сматра револуционарним моделом, јер због своје мале тежине постигнуте употребом угљеничних влакана за производњу трупа, троши 20 одсто горива мање него други авиони сличне намене и долета. Једна летелица овог типа, зависно од верзије, кошта између 150 и 200 милиона долара.

Почетак испоруке овог авиона светским авио-компанијама каснио је више од годину дана због проблема са електричним инсталацијама. Са обзиром на то да су јапански превозници први почели експлоатацију "дримлајнера" тешкоће који они сад доживљавају могу имати значајне реперкусије на даљу производњу и продају овог путничког авиона најновије генерације.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 02. октобар 2024.
11° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи