Вучић: Можемо да завршимо пругу Нови Сад - Суботица до краја 2024.
Председник Србије Алексаднар Вучић стигао је у Степановићево код Новог Сада где обилази градилиште на прузи Нови Сад – Суботица за брзине возова до 200 километара на час, која је деоница међународне брзе пруге од Београд до Будимпеште.
Председник је током обиласка градилишта рекао да радови иду брже од рокова, јер су се кинсеки извођачи постарали да ураде све што је могуће и да сматра како ће пруга бити завршена пре краја 2024. године.
"Некад је боље да платите и нешто више, али да завршите раније, јер онда видите резултате каве смо постигли на прузи Београд - Нови Сад. Ми смо имали вере да ћемо да променимо будућност железнице, да то не буде само социјална категорија, већ да железница почне да ради и живи и постигли смо невероватне резултате са том пругом и очекујемо да они буду још бољи, посебно када будемо завршили још 108 километара до Суботице. Рачунамо да све ово можемо да завршимо до краја 2024. године, што ће бити много пре мађарске стране", рекао је Вучић.
Истакао је да је то веома важно због развоја севера земље и развоја туризма на Палићу и Тополи али и даљег развоја Врбаса, Ловћенца и других места која се налазе уз трасу пруге.
Навео је да су све пруге у Србији изграђене између 1884. и 1976. када је изграђена последња пруга Београд-Бар.
"Између 1976. и 2012, дакле 36 година, нисмо подигли ни једну пругу, а реконструисали смо у том периоду 31 километар. За ових 10 година смо изградили 108,1 километара нових савремених пруга, реконструисали 781,5 километара пруге и сада очекујемо да завршимо нових 156 километара, а у плану имамо преко 2.026 километара изградње и реконструкције пруга", навео је Вучић.
Нагласио је да је то део великих планова за модернизацију и изградњу Србије, за довођење инвестиција у чему ће овакве пруге значајно помоћи, како би нове фабрике никле у различитим местима Војводине.
Вучић је затражио од покрајинског премијера Игора Мировића да се археолошка ископавања и конзервација локалитета на траси пруге убрзају, како радови не би кансили.
"Предложићу петоструко веће казне за крађу на желзници"
Председник Вучић најавио је да ће иницирати пооштравање казни и до пет пута за крађе на железничкој инфраструктури, али и да путници морају да знају да су потпуно сигурни.
"Не играмо се ми са тим, људи морају да знају да су потпуно сигурни", истакао је Вучић наводећи да је јуче брзи воз до Новог Сада био без разлога успорен да не би била доведена у питање безбедност људи.
Он је рекао да неки неогворни људи због 100, 150 евра краду делове и да мисле да ће тиме нешто паметно да ураде.
"Ко су ти људи који то раде, није то први пут, наравно да се секирам, радите, градите и дођу неодговорни и узму део баш са места са ког не треба. Онда железница успори возове. Предложићу пет пута веће казне за специфичмо дело - угрожавање безбедности више људи. Па кад добије 10 година затвора видећемо да ли ће му пасти на памет да краде", рекао је Вучић.
Према његовим речима, људи морају да знају да су сигурни.
"С разлогом су успорили воузови због безбедности. Али када имате посла са битангама који краду бакар или каменују возове не знамо шта да радимо. Ми смо јуче 4,5 минута каснили јер смо успорили са 200 на 160 километара на сат. То нећемо више, јер су људи навикли на тачност. Ко су ти људи међу нама који то раде", рекао је он.
Додао је и да то није први пут да људи краду, а да су се са друге стране људи из Железница целу ноћ мучили да би воз ишао 200 а не 160 на сат.
Чен Бо: Брза пруга Београд-Будимпешта има велики значај
Амбасадорка Кине Чен Бо изјавила је да изградња брзе пруге Београд-Будимпешта има велики значај не само за Србију, већ и за повезивање других региона.
"Радови напредују и уверена сам да ће кинески извођачи који имају светску технологију и искуство у изградњи брзе пруге, квалитетно одрадити овај пројекат и уз снажну подршку српских партнера у скоријем времену успешно завршити ове деонице", рекла је Чен Бо која је заједно са председником Александром Вучићем обишла радове на деоници пруге Нови Сад - Суботица.
Извођачи: Пруга Нови Сад - Суботица биће готова до краја 2024.
Радови на доњем строју и свим конструкцијама пруге Нови Сад - Суботица биће завршени до краја 2024. године, рекли су представници кинеских извођача радова председнику Србије.
Кинески извођачи рекли су председнику да је пруга дуга 108 километара и да има 11 станица, од којих ће неке бити реконструисане, док ће неке бити изграђене у потпуности нове.
На овој локацији коју је обишао председник Србије, завршено је 65 одсто ископа за доњи строј и 55 одсто насипа, а радови теку мало успореније због тога што у окружењу има археолошких налазишта.
Кинески извођачи радова упознали су председника Вучића да је њихов план да од 1. априла почну са полагањем колосека из правца Новог Сада.
На питање Вучића да ли им је сада лакше него на прузи Београд - Пазова, јер су тамо морали да раде сигнализацију са партнерима, представници кинеског извођача радова одговорили су да је и ова траса изазовна, али да су поучени искуством са трасе Београд- Пазова.
Деоница дуга 108,2 километра
Ова деоница дуга је 108,2 километра, део је глобалне иницијативе Кине "Појас и пут" и иницирана је на самиту 16 земаља централане и источне Европе и Кине на самиту одржаном 2016. године.
Радовима, које изводи конзорцијум кинеских компанија, обухваћена је изградња два колосека пруге до границе са Мађарском код Келебије, реконструкција девет железничких станица међу којима су Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица, као и изградња нових станца у Ловћенцу, Руменци и Врбасу. Планирана је изградња железничких чворова у Новом Саду, Врбасу и Суботици.
На читавој деоници пруге биће изграђено 49 надвожњака, подвожњака и вијадукта, а највећи објекат биће вијадукт код Врбаса дуг 1.600 метара. Вредност пројекта је 1,16 милијарди долара и финасира се из кредита кинеске Ексим банке.
Радови су почели 22. новембра 2021. године, свечаношћу на којој су тастер за почетак изградње заједнички притиснули председник Вучић, министар спољних послова и спољне трговине Мађарске Петер Сијарто и амбасадорка Кине у Србији Чен Бо.
Први део овог пројекта, брза пруга од Београда до Новог Сада пуштена је у саобраћај 19. марта 2022. године, а њом су се брзим возом "Соко" прво провезли председник Вучић, премијер Мађарске Виктор Орбан и чланови Владе Србије.
Ту деоницу дугу 75 километара конзорцуијум кинеских компанија "Чајна релвеј интернешенел" и "Чајна комјуникејшенс констракшн компани" почео је да гради крајем 2017. године, а коштала је око милијарду долара.
Коментари