Читај ми!

Ко су најпожељнији послодавци у Србији

Да би послодавац био атрактиван и пожељан на тржишту рада, неопходно је на првом месту да има стабилно финансијско пословање, показује истраживање Инфостуда. На другом месту су добри међуљудски односи, а онда и то какав однос надређени има према запосленима.

Портал Инфостуд на сваке две године спроводи истраживање о томе шта једног послодавца чини пожељним на тржишту рада, а већ други пут заредом испитаници су на прво место ставили стабилно финансијско пословање.

Пи-ар Инфостуда Милош Турински истиче да је ове године у истраживању учествовало скоро 11.000 испитаника, а да су прва три места у избору "најпожељнијег послодавца" припала НИС-у, "Ер Србији" и "Кока-Коли".

Поред стабилног пословања, испитаници су као важну ставку навели добре међуљудске односе.

"На трећем месту je однос какав надређени има према вама, односно менаџер, да имате право гласа, да можете да се чујете, да истакнете неко своје мишљење. Али ту су се нашли и добар баланс између пословног и приватног и јасан и фер систем награђивања, да буде што транспарентнији", каже Турински.

Већина истраживања која се баве разлозима за напуштање компаније показују да је један од главних разлога за напуштањe управо однос који лидери имају према запосленима.

"То је апсолутно тачно, што потврђују сада млађе генерације које долазе. Њима су друге ствари битне. Својевремено је можда било битно да када уђете у једну фирму да ту останете до пензије. Та ситуација више није таква. Сви тежимо бољем и бољем. Ако погледате први разлог, то је да финансијски буде стабилна компанија и када погледате прва три места, а и кад погледате ширу листу од првих 20 места, видите да су то јаке и стабилне компаније. То са собом носи оно што причамо годинама, да плата више није најбитнији фактор у избору посла. Јесте битна, али није најбитнији фактор", наводи Турински.

Објашњава да финансијска стабилност значи сигуран посао, а подразумева се да ће и зарада бити добра.

"Оно што је заиста битан фактор кад човек уђе у било коју компанију – тим: њему је најбитнији однос са колегама и надређенима, да ту влада добра и пријатељска атмосфера", каже Турински истичући да човек на послу проведе трећину дана и да у том окружењу треба да се осећа пријатно.

На имиџ послодавца утиче и то да ли одговара кандидатима на пријаве за посао.

"Имали смо негде побољшање ситуације до избијања пандемије, до те године, мање компанија које нису одговарале. И онда се десила пандемија и тај проценат се опет нагло вратио. Имали смо ситуацију крајем 2021. да је проценат неодговарања ишао чак до 84 одсто кандидата који нису добили одговор на своју пријаву", рекао је Турински.

Истиче да такав однос утиче и на бренд, јер су се кандидати изјаснили да код тог послодавца више не би конкурисали нити би га препоручили некоме из свог окружења.

Што се тиче лојалности запослених, истраживање је показало да је велики проценат радника спреман да промени тренутног послодавца – чим пронађе боље услове.

"Забрињава проценат тих који су рекли да желе да промене посао у неком наредном периоду, од месец дана до шест месеци. Свега 22 одсто уопште не жели да промени посао, што значи да је апсолутно задовољно", наводи пи-ар Инфостуда.

Оно што сваки послодавац може и треба да уради, објашњава Турински, јесте да стави акценат на добре међуљудске односе.

"Да улажу у своје запослене, да гледају у њих као у важан ресурс, и да имају слуха за њих. Најчешће када причамо о младима који желе да се истакну и да науче нешто ново", рекао је Турински и додао да млађе генерације више од претходних размишљају о могућностима за унапређење и усавршавање које послодавац пружа.

понедељак, 30. септембар 2024.
14° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи