Прихвати садашњост - промени будућност

У пројекту "Промени будућност тако што ћеш прихватити садашњост" ученици Карловачке гимназије заједно са вршњацима из Словеније и Словачке освојили прво место. На такмичењу у Словачкој учествовало чак 11 школа из Србије.

"Промени будућност тако што ћеш прихватити садашњост", назив је пројекта којим су ученици Карловачке гимназије, заједно са вршњацима из Словеније и Словачке, освојили прво место на такмичењу у конкуренцији 98 школа из 15 земаља.

На пројекту се радило шест месеци, а завршна свечаност у организацији "Ерсте фондације" и Интеркултуралног центра из Беча одржана је у Сењечу у Словачкој, где се окупило више од 400 ученика, професора, стручњака из области образовања и амбасадора земаља учесница.

Узбуђењу и оваквој реакцији допринела је чињеница да се до последњег тренутка није знало ко ће добити Оскара Академије. У раду на пројекту, млади Карловчани кажу, дали су све од себе као и њихови другари из Словачке и Словеније, али их је победа ипак изненадила.

"Поред тога што је обухватио све могуће области, мислим да је оно што је довело до победе овог пројекта, енергија и однос који смо сви ми успоставили", каже Соња Теофиловић, ученица Карловачке гимназије.

На такмичењу су представљена 43 пројекта о најразличитијим проблемима, од одговорности младих, преко познавања савремене технологије до чувања планете.

"Ми смо се бавили еколошким проблемима. Много тога смо научили о томе како се складишти отпад и рециклира. Научили смо и како да живимо здравије", рекла је Тадеа Воуполич, ученица из Словеније.

На такмичењу је учествовало чак 11 школа из Србије. Свака од њих је током протеклих шест месеци сарађујући са другим школама из региона, што је укључивало и узајамне посете, стекла вредна исукства, урадила велики број истраживања и дошла до занимљивих закључака.

"На пример, српски ђаци много мање воде рачауна о исхрани у односу на своје вршњаке из Словеније и Словачке, али много више од њих разговарају са родитељима о интимним темама и сексуалним проблемима", сматра Сташа Стојков из Карловачке гимназија.

Сарадња са другим школама била је добра прилика да и наставници размене искуства. Сви наши професори слажу се у једном да на часовима деци треба дати више простора.

Затвореност наставе, школе, а онда и друштва, не доводи до добрих резултата, подсећају организатори који су у пројекат сарадње школа централне Европе уложили више од милион евра. Улагање у будућност, кажу, нема цену.

"Ми морамо да научимо друге језике, упознамо различите културе, радимо и сарађујемо ван граница. Једино уколико овладамо овим вештинама, моћи ћемо да обликујемо будућност по нашој мери", став је Бориса Марте из "Ерсте фондације".

Дружење се наставља, а пројекти у које су деца уложила много труда, неће завршити у фиоци.

Овде присутни стручњаци кажу да ће закључци ове деце послужити као добра основа да се бар неке од њихових зеља остваре и постану реалност.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 30. септембар 2024.
12° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи