Читај ми!

Формиране две комисије за утврђивање узрока несреће

Велика трагедија је задесила породице настрадалих и Војску Србије, рекао је начелник Генералштаба Љубиша Диковић на конференцији за новинаре поводом пада хеликоптера. Летелица била потпуно исправна, рекао бригадни генерал Предраг Бандић. Формиране су две комисије за утврђивање узрока несреће.

Љубиша Диковић је рекао да су припадници војске до сада спасли хиљаде живота из мећава, пожара, поплава. "Нажалост, живот бебе нису успели да спасу и за тај подухват су дали свој живот. Дали су живот за тек рођено дете", навео је Диковић.

Диковић је рекао да је увиђај завршен и да истражни органи настављају да раде свој посао у складу са законом, као и да је формирана комисија која ће испитати евентуалну одговорност у овом случају.

Генерал Диковић је изразио најдубље саучешће породицама погинулих припадника војске и цивила који су настрадали у паду хеликоптера.

Командант 204. ваздухопловне бригаде Предраг Бандић рекао је да је посада сачињена од истинских хероја, који су дежурали, спремни да изрше овај задатак.

"Добили смо позив у 19.30 да помогнемо у спасавању бебе. До 20.15 извршено је прегледање метеоролошке ситуације", рекао је Бандић наводећи да су све време били у директном контакту са здравственим радницима који су пратили бебу.

"Наређење сам издао лично, на основу одлуке министра одбране", навео је Бандић.

Бригадни генерал је рекао да се лет нормално одвијао до Рашке, где су прихватили бебу. Лет се одвијао без проблема до Младеновца, а онда је, како је додао, дошло до погоршања времена. У таквим околностима одлучено је да је најбоље да се слети на аеродром "Никола Тесла".

"Око 22.15 уследила су два неуспешна покушаја за слетање, у 22.31 изгубљена је комуникација. Пре полетања уверени смо у исправност хеликоптера, а посада је понос сваког команданта па и мене", навео је Бандић.

Командант 890. мешовите хеликоптерске ескадриле, потпуковник Мирослав Зечевић је рекао да је Ми-17 био један од најисправнијих хеликоптера у нашем ваздухопловству. Потпуно је опремљен свим навигацијским средствима, метеоролошким радаром, системима за инструментално прилажење и свим потребним елементима за извршење лета.

"Хеликоптер је био апсолутно исправан када је био издат задатак за полетање", рекао је Зечевић.

Командант Ратног ваздухопловства, генерал мајор Ранко Живак рекао је да је у последњих 10 година учињено доста да се побољша безбедност летења и да је хеликоптер Ми-8/17 био у самом врху по безбедности у Војсци Србије.

Живак је подсетио да се последњи удес хеликоптера тог типа догодио 1996. године, а да је техника на том типу летелице отказивала у просеку на 290 сати лета, што је изузетно добар резултат.

Потпуковник Зечевић је рекао да је погинули мајор Омер Мехић имао око 4.000 сати лета на транспортним хеликоптерима, а да је његов колега капетан Милован Ђукарић био пилот четврте категорије оспособљености.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. јул 2024.
29° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару