Читај ми!

Ускоро скупљи и строжи технички преглед возила?

Ако се усвоје промене Закона о безбедности саобраћаја, од средине лета процедура техничких прегледа биће пооштрена. Нова предложена цена је око 2.500 динара и неће моћи да се плаћа у оквиру полисе обавезног осигурања. Стручњаци најављују и фотографисање возила приликом техничког прегледа, које се већ неколико година примењује у околним земљама.

Према подацима Ауто-мото савеза Србије, сваке године на бесплатном али добровољном техничком прегледу у оквиру недеље безбедности открије се око 25 одсто неисправних возила.

Поједине агенције заједно са регистрацијом ураде технички преглед само уз документа, а да возило и не оде на технички преглед.

"Морамо утицати на свест грађана да схвате да бар једном годишње дођу на технички преглед и да је то у њиховом интересу. А не да идемо по разним агенцијама и многи од њих и не виде технички преглед", сматра Спасоје Манојловић из техничког прегледа "Десетка плус".

Према проценама стручњака, када би се строже применио закон, више од 30 одсто возила било би искључено из саобраћаја одмах, и то без права за повратак у саобраћај.

Узрок овоме је лоше организован технички преглед и непостојање било какве законске временске одреднице у којој би власници старијих аутомобила могли имати времена да се прилагоде техничким стандардима који су преписани из правилника Европске уније.

Зато се до доношења неке озбиљније стратегије неће ни примењивати правилник о техничким прегледима у целости.

"Требало би да применимо нека од искустава земаља у региону. На пример, Хрватска је дала прелазни период од пет година да се регулише статус старих возила. Није мерена количина издувних гасова... Она је мерена, али није узимана као основ за оцену да ли нешто може да се региструје или не. Тек када су се стекли услови закон је почео да се примењује", каже Бранимир Пејовић из МУП-а.

Још један велики проблем је што возачи покушавају на неколико техничких прегледа да региструју технички неисправно возило и то им и пође за руком ако имају протекцију. Фотографисање или видео-запис који су прописани новим изменама закона то решавају.

"У том смислу бих подржао видео-надзор, тако да се возило слика. Не мора стално, нека се снима свака два минута, нека се само забележи да је било, ко га је прегледао и шта је пронашао, тако би касније неко морао и да одговара", сматра Милан Вујанић са Саобраћајног факултета.

Процена је стручњака да због нелегалних активности око техничког прегледа држава годишње губи око милијарду динара. На преглед се сада не плаћа ПДВ, јер се води као бесплатна услуга, а контролу нико није спровео већ годинама.

Број коментара 27

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 17. јул 2024.
33° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару