Читај ми!

Виртуелни авијатичари у Бору

На међународном аеро-скупу у Бору приказани симулатори летења. Посетиоци су имали прилику да у споју виртуелног и реалног уживају у летењу авионом, па и у акробацијама.

Сусрет виртуелног и реалног је могућ барем када је авијација у питању. Тако су љубитељи авијације у Бору пре неколико дана имали прилику да виде презентацију 20-ак правих авиона, али и да сазнају нешто више о симулаторима летења.

Гости другог интернационалног аеро-скупа "Флај ин" у Бору могли су да уживају и у акробатском летењу али и у падобранским скоковима.

Пилот Милорад Матић каже да на спортском авиону може да лети свако. Потребна је једномесечна обука као и 30-ак сати налета. Они који још размишљају да ли и за њих има простора у српском ваздушном простору, лако могу да се опробају, додуше у виртуелној авијацији.

"Нема кретања течности у средњем уху и нема осећаја померања, али је добро за теоретску обуку. Мада, ипак је незамисливо да само са симулатором може да се лети. Добро је помагало, али мора да се лети", каже Милорад Матић из фирме "Аеро Ист Јуроп".

Иако виртуелни пилоти не лете на правим авионима, припеме за лет и процедуре током лета су исте као и у реалној авијацији. То значи и да имају праву контролу лета која ради у складу са домаћим и међународним прописима.

"Мања је одговрност, јер немате тај осећај да радите са толико душа колико је у правом авиону, али радите исто, радите по реалним процедурама. Са слотовима са временом за полетање и слетање авиона", каже Игор Костадиновић из виртуелне контроле лета.

Удружење вируталних пилота настало је првенствено због свих оних који нису успели да исупне свој сан о летењу.

Међутим, оваква пракса је нешто што не одбијају ни прави пилоти, јединствена прилика да се пробају разлитчити типови авиона. Почетничке грешке овде немају трагичне последице.

"Флајт симулатор је урађен тако да је погодан за скупљање сати налета за праве пилоте, чак неке компаније то признају као праве сате налета. А што се тиче нас, који смо вирутални пилоти, морамо да прођемо сличну обуку као прави пилоти. Много тога се мора научити да би се летело", каже Горан Првуовић из "Ист авија Србија".

У Србији лети стотинак виртуелних пилота и то углавном на великим авионима, па не слећу на борски аеродром, који је регистрован за мале и спортске ваздухоплове.

Љубитељима авиона у том граду, ипак, виртуелно искуство би добро дошло, јер на свом аеродрому немају прави авион на ком би могли да се обучавају. Једини који су имали уништен је у НАТО бомбардовању, пре 14 година.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. јул 2024.
26° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару