Читај ми!

Позоришно лето у Србији и региону

(Бити или не бити, питање је)

Позоришно лето у Србији је ове године било местимично хладније и сувље, због напетих друштвено-политичких околности, које су се, као и увек, одразиле и на плану обима и садржаја позоришне продукције. Белеф није одржан, док је већина осталих фестивала имала скромнија издања.

По квалитету и особености програма се издвојио девети Интернационални Нишвил џез позоришни фестивал, изведен почетком августа, уз поднаслов "Играти или не играти", варијацију на тему хамлетовске дилеме, бити или не бити, имајући у виду актуелну ситуацију, дубоке друштвене кризе.

А није само Нишвил овог лета поставио хамлетовску дилему, питање "Бити или не бити" се нашло и у амбијенталној представи "Сељачки Хамлет", у режији Андраша Урбана, продукцији Салашког позоришта која је на специфичан начин обележила лето у Војводини, о чему ће такође бити речи у емисији.

Код наших суседа, у Црној Гори и Хрватској, ово позоришно лето је у продукцијском смислу било топлије и интензивније, уз низ уметнички интригантних премијера. Размотрићемо тематске и стилске особености премијера "Галеба" и "Медеје" на фестивалу Дубровачке летње игре, затим представе "Contra mundum" на фестивалу Пургаторије у Тивту, као и "Живота провинцијских плејбоја након Другог светског рата или Туђе хоћемо - своје не дамо", у копродукцији фестивала Град театар Будва, Драмског театра из Скопља, Градског позоришта из Љубљане и Београдског драмског позоришта. Биће речи о односу њихових аутора према времену у коме глобално живимо, и о разумевању смисла позоришта у нестабилном, променљивом свету.

Дубровачки "Галеб" се посебно бави значењима позоришне уметности, у чему се такође ослања на "Хамлета", јер је Шекспир, као и Чехов, дубински истраживао могућности изражавања истине, у позоришту, али и у животу, јер је људско постојање позорница, представа ограниченог времена које треба да искористимо да постанемо бољи људи, упркос околностима које подстичу насиље.

У емисији учествују редитељи Андраш Урбан, Зоран Ракочевић, Иван Пеновић, Вељко Мићуновић и Јануш Кица, као и глумице и глумци Маја Митић, Танис Ковалчук, Хелена Минић Матанић, Озрен Грабарић, Уликс Фехмиу, Филип Шоваговић и Игор Ковач

Ауторка и уредница емисије Ана Тасић

Сниматељи: Вук Ћетковић, Бојан Ранђеловић (Нишвил фестивал), Арпад Гарпац (Салашко позориште), Дубровачке летње игре (ВСП видео), Центар за културу Тиват, Град театар Будва

Монтажа Петар Шумоња

Секретарица режије Драгица Ристић

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом