уторак, 16. сеп 2014, 21:50
Венеција 2014.
Смели ангажовани филмови који упозоравају, критикују, опомињу, подсећају на актуелне догађаје и историјске референце у главној улози и црвени тепих у другом плану, на коме у касно лето 2014. на венецијанском лиду нису доминирале холивудске звезде бацајући у сенку покретне слике због којих фестивали и постоје.
У најкраћем, то је епилог 71. Међународног филмског фестивал на Венецији који је селекцијом филмова показао да је у 2014. години био далеко отворенији и храбрији у односу на конкуренцију, али и доказао да је најоданији чувар доброг филмског наслеђа.
Сходно ангажовано-уметничком концепту додељене су и награде које су славиле естетику и визуелне вредности на филму као и ауторску слободоумност и оштрину. У специјалној емисији посвећеној овогодишњој Мостри еклузивно о филмовима који су по квалитету, темама, али и приступу обележили фестивал говоре њихови аутори.
Необузани њујоршки редитељ Ејбел Ферара после Кана где је представио контроверзно дело Добродошли у Њујорк, на Лиду је приказао најишчекиванији филм фестивала Пазолини.
У емисији заједно са главним глумцем Виљемом Дефоом говори о мистерији дугој већ четири деценији. Један од великана најблиставијег доба Холивуда Питер Богданович представља свој филм Смешна на такав начин који је снимио после 13 година и открива да би волео да снима у Србији.
О филмовима на ратне теме и значају њиховог постојања говоре глумачка звезда Виго Мортенсен и прослављени немачки редитељ турског порекла Фатих Акин који је отворио болну страницу јерменске историје.
Посебно пажњу посвећујемо регионалном успеху тријумфу српског филма Ничије дете Вука Ршумовића у програму Недеља критике и остварењу Таква су правила хрватског редитеља Огњена Свиличића са Емиром Хаџихафизбеговићем у једној од главних улога, који је проглашен најбољим глумцем у селекцији Хоризонти.
Аутор емисије Сандра Перовић
Autor:
Сандра Перовић
На путовање кроз свет покретних слика води вас Сандра Перовић. [ детаљније ]
Коментари