петак, 30. сеп 2016, 18:25
Око економије: Домаће, а касни
Или – зашто је пробијен рок за изградњу аутопута Љиг - Прељина.
Од вести да кроз тунеле на будућем аутопуту од Љига до Прељине не може да прође камион, дошло се до тога да су рокови за завршетак ове деонице Коридора 11 пробијени и да то кошта Србију и времена и новца.
Шлепери ипак могу да прођу кроз тунеле, али ни они ни сам аутопут нису завршени. Касни се месец дана и питање је да ли ће бити готов до новог рока који је предвидјен за крај октобра.
Пре три и по године је почела изградња деонице Љиг - Прељина, дуга 40 километара и вредна 308 милиона евра. Главни извођач радова је азербејџанска компанија "Азвирт", а поред ње радове подизвођача, добављача и коопераната изводи укупно 101 српска фирма.
Министарка грађевине Зорана Михајловић јавно је прозвала домаће фирме, подизвођаче да радови касне због њих, јер раде са малим бројем радника, неадекватном опремом и машинама. У истом дану реаговало је јавно предузеће Коридори Србије саопштењем да је урађено 99 одсто посла и да је до сада све обављено транспарентно.
Шта је посреди - зашто касне радови, ко је пробио рок, зашто су азербејџански радници на градилишту 24 часа, а српски до пет поподне, да ли ће се плаћати пенали, ко је бирао подизвођаче радова, по којим критеријумима и коначно - да ли је нови рок за завршетак радова - крај октобра и коначан?
На та и друга питања која се тичу изградње пута ка Јадрану одговарају гости Ока економије - Раде Обрадовић, саветник у министарству грађевине, саобраћаја и инфраструктуре и Душан Ђоковић, директор пројекта изградње Коридора 11 у ЈП "Коридори Србије".
Емисију припрема и води Весна Дамјанић.
Коментари