Импресионисти: Тријумф

Мај је 1880. и Моне је у средишту подмукле преваре. “Моне је мртав”, објављује један дневни лист. Новински наслов, чији је идејни творац Дега, очајнички је покушај да се Моне посрами и да више не излаже на државном Салону. Опседнут контролом над свим изложбама импресиониста, Дега само доприноси расколу у покрету. После последње групне изложбе 1886, уметници крећу свако својим путем.

После дугих лутања, Моне схвата да је његов дом у Живернију. Тамо слика врт са локвањима који ће га инспирисати до краја живота. Радећи на више сликарских сталака истовремено, он хвата променљиво дневно светло у својој чувеној серији пластова сена, а у Руану слика различите слике велике готске катедрале. После смрти његове велике љубави Елис1911, потпуно је скрхан.
Дега, огорченији и злобнији него икада, и даље слика и продаје своје балерине, док његовог старог пријатеља Реноара широм света славе као портретисту. Сезанова изложба под покровитељством Волара 1895. доноси му тријумф пошто свет коначно почиње да препознаје његову генијалност. Чак је и Дега приморан да прихвати да је његов недокучиви ривал благословен великим талентом.
Године 1900. уметници, које је уметнички естаблишмент некада клеветао, доживљавају славу на Светској изложби у Паризу. Људи хрле да виде слике које су некада изазивале полемике.
Импресионисти су победници.

реприза, 27. фебруар у 06:00 и 14:00

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару