понедељак, 04.03.2013, 14:23 -> 14:31
štampajКрај доминације традиционалних медија?
Истраживање светског тржишта дигиталних комуникација које је спровео KPMG, показало је да традиционални медији још увек држе примат над својом онлајн конкуренцијом, али да се у наредном периоду може очекивати убрзана дигитализација медија и крај доминације традиционалних медија у форматима у каквим их данас познајемо.
Истраживање о утицају дигиталних медија на понашање потрошача спроведено је на узорку од приближно 9.000 људи у девет земаља широм света - Кини, Бразилу, Сингапуру, Немачкој, Аустралији, Канади, Шпанији, Великој Британији и САД.
Према истраживању, и поред све веће дигитализације медија половина корисника се и даље ослања на традиционалне медије као извор забаве и информација. Телевизија је и даље најпопуларнији светски медиј, а ТВ не гледа свега између 8-16 одсто испитаника. Интересантно је, да се ТВ програм све више прати и преко мобилних уређаја.
Очекује се да ће до 2014. године сваки четврти становник у ових девет земаља поседовати таблет, а чак сваки други паметни (смарт) телефон, што ће додатно убрзати дигитализацију светског медијског тржишта. Паралелно гледање ТВ-а и коришћење мобилних уређаја и лаптоп рачунара све више смањује ефикасност класичног ТВ оглашавања.
Половина свих испитаних Американаца каже да у исто време користи и ТВ и рачунар, а исте навике има и скоро половина (44 одсто) Европљана. Овај феномен назван је "ефекат два екрана", а утицаће на развој нових маркетиншких метода и отворити нове могућности за зараду на онлајн садржајима.
Како би оствариле профит, од медијских кућа ће се у будућности очекивати да познају навике потрошача, могућности мобилних уређаја, као и да осмисле нове моделе оглашавања, контролишу "ефекат два екрана" и да раде на популаризацији онлајн сервиса.
Дигитални медији су убедљиво најпопуларнији извор информација и забаве међу урбаним становништвом, нарочито Кине, Бразила и Сингапура. Овај тренд убрзавају све јефтинији таблети и паметни (смарт) телефони, као и све брже мреже за пренос података.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар