субота, 21. нов 2020, 20:02
Ораторијуми – Јохан Себастијан Бах: Пасија по Матеју
У вечерашњој емисији чућете ово дело у извођењу ансамбла Академија за стару музику и Хора Кингс колеџа из Кембриџа под управом Стивена Клиберија. Солистичке улоге тумаче тенор Џејмс Гилкрајст као Еванђелиста и бас Метју Роуз као Исус Христ. У осталим солистичким деоницама чућете и сопрана Софи Беван, контратенора Дејвида Олсопа, тенора Марка Ле Брока и баса Вилијема Гонта.
Пасија по Матеју, један од врхунаца Баховог стваралаштва, спада у ред најкомплекснијих и извођачки најизазовнијих композиција створених у оквиру корпуса западне духовне музике, како због вишеслојних регистара симболике, теолошких интерпретација, музичке инвенције, тако и због изузетних драмских и психолошких увида.
У вечерашњој емисији слушаћете снимак са концертног извођења које је Стивен Клибери начинио непосредно пре свог повлачења са места директора музике Кингс колеџа у Кембриџу на којем је деловао више деценија као један од најцењенијих диригената британске коралне традиције. Та серија концерата посвећена Пасијама Јохана Себастијана Баха уприличена је током септембра 2019, а крајем новембра исте године Стивне Клибери је преминуо.
Занимљивост овог тумачења лежи у коришћењу мушког и дечачког хора – дакле у потпуном изостанку женских гласова у хору, што је историјски гледано више у складу са начином извођења у Бахово време. Пасија по Матеју се завршава моћним хором Седимо уплакани и зовемо те - сценом пред гробницом, у којој се на драматичан и изузетно емотиван начин дочарава неизрецива туга човечанства пред Христовом жртвом.
Уредница емисије: Ксенија Стевановић
Коментари