Хроника Трећег програма

Емисију почињемо освртом Долорес Станојевић на 54. Октобарски салон, а потом следе осврт Бранислава Милтојевића на књигу Мали екран коју је приредио Саша Хаџи Танчић, као и текст Џона Бисона „Стваралаштво Герија Бибија”.

Октобарски салон под слоганом „Нико не припада ту више него ти" одржан је од 11. октобра до 17. новембра у згради Цептер Експо у Београду. Кустоскиње су биле Данијела Дуганчић Живановић, Катја Коболт, Дуња Куковец и Јелена Петровић, чланице колектива Red Mined, а концепт овогодишњег програма осмислиле су полазећи од сопственог пројекта Живи архив у оквиру којег су се бавиле свакодневним животом кроз однос између индивидуалног и колективног. У овом тексту Долорес Станојевић посебну пажњу посвећује награђеним радовима: Ја, ти и сви који знамо, чија је ауторка Фљака Хаљити из Приштине, потом 166987 убода сарајевске уметнице Лане Чмајчанин, Ride to Recoli Аделе Јушић такође из Сарајева, као и инасталацији Балкан диско новосадске уметнице Андрее Плашти

* * *

Књигу о Моми Капору под називом Мали екран, коју је приредио Саша Хаџи Танчић, недавно су објавили издавачка кућа Тенеси из Београда и Радио-телевизија Србије. Како пише Бранислав Милтојевић, у овој књизи Капор се открива у новом светлу - као пионир екс-југословенске телевизијске критике. Наиме, у периоду од 1964. до 1969. године Капор је два пута месечно у "Књижевним новинама" (виви)сецирао ондашњи дух електронског медија. Он је о феномену телевизијског програма писао неколико година пре него што је почео да води чувени "Дневник" у "НИН-у", односно да прати авантуре "једне Ане" у "Базару". Још док се нисмо довољно навикли на телевизију, када је владао отпор према њој као "визуелној атракцији", овај свестрани стваралац почео је критички, редовно и озбиљно да пише о "новом чуду технике". Стога се без ове књиге/зборника убудуће не може замислити било која историјска хрестоматија посвећена развоју телевизије на нашим медијским просторима.

* * *

Текст Џона Бисона Ставаралаштво Герија Бибија написан је поводом више новијих радова овог берлинског уметника аустралијског порекла. Иначе Гери Биби ради на трансформацији структура, како институционалних тако и лингвистичких, које изазивају то да субјекат доживљава оно што рефлектује формативне године које је провео бавећи се друштвеним и политичким активизмом. У овом тексту биће речи о његовом пројекту Пет фаза особађања, који је први пут представљен 2010. године у Уметничком институту у Њујорку, као и о перформансима Компензацијска акција и Екрани/острва, изведеним у Базелу.
Телкст, преузет из часописа Артфорум, превео је с енглеског Владимир Матес.  

Уредница емисије Тања Мијовић.

 

 

Хроника Хроника

Autor:
Трећи програм

Као културно-информативани недељник Трећег програма, ХРОНИКА сваког понедељка доноси осврте и приказе актуелних појава и дешавања у уметности и науци. [ детаљније ]

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње