недеља, 23.11.2014, 10:08 -> 10:20
štampajЧудотворна машина претвара воду у нафту
Немачки инжењери направили су машину која хемијским процесом из воде и угљен-диоксида добија течне угљоводонике. Читав процес је 70 одсто енергетски исплатив. Једна машина дневно може да произведе један барел горива, истовремено рециклирајући 3,2 тоне угљен-диокида.
Упркос свим напорма да се човечанство ослободи зависности од нафте, „црно злато“ и даље умногоме утиче на данашњи свет. Ако ће човечанство икада прећи на друге енергетске изворе осим фосилних горива, тај процес се неће десити преко ноћи.
Превише садашње инфраструктуре и технологије је базирано на фосилним горивима, за које је још потребно пуно времена и новца да би се заменили.
Ипак, добро решење за прелазни период могла би да буду синтетичка горива, посебно ако могу да буду произведена на чист, еколошки начин.
Имајући у виду да гориво и даље добијамо из земље, машина која би могла да ствара течне угљоводонике, без потребе да се било шта буши и да се граде платформе, звучи прилично занимљиво.
Направљена у немачкој компанији „Санфајер“ (Sunfire), машина користећи Фишер-Тропшов процес претвара угљен-моноксид и водоник у течне угљоводонике.
Цео процес је прилично сложен, али постоји неколико основних корака. Како би се добили угљен-моноксид и водоноик, прво се узима вода и угљен-диоксид. Вода се загревањем претвара у пару, а онда се из ње одвајају кисеоник и водоник помоћи чврстих оксидних ћелија за електролизу.
Водоник се онда користи у реакцији избијања једног атома кисеоника из угљен-диоксида и добијања угљен-моноксида, са којим водоник касније реагује и даје течни угљоводоник.
Међутим, процес захтева приличну количину електричне енергије, највише због претварања воде у пару. „Санфајер“ ипак тврди да је цео процес око 70 одсто енергетски исплатив - што је много већа стопа од уобичајених мотора за унутрашњим сагоревањем који користе дизел или бензин.
Развој машине која обавља овај процес (на слици) коштао је седам бројки, а може да произведе барел горива дневно, истовремено рециклирајући 3,2 тоне угљен-диоксида. Имајући то у виду, требаће много оваквих машина да би потребе за фосилним горивом биле задовољене.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 5
Пошаљи коментар