WWF: На Светски дан дивљих врста, замислите како би изгледао свет без природе
На овогодишњи Светски дан дивљих врста Светска организација за заштиту природе (WWF) покреће дигиталну кампању #WorldWithoutNature (Свет без природе) уједињује неке од најпопуларнијих светских брендова у протесту против опустошености света без природе.
Као део кампање, брендови, организације цивилног друштва и спортска удружења широм света уклониће слике природе са својих заштитних знакова на веб-сајтовима и дигиталним платформама. Тако ће и они проширити свест о губитку природе и биодиверзитета тиме што ће се публика алармирати да добро осмотри добро познати лого који ће само на један дан бити без препознатљивих слика дивљих животиња и природе.
Ове године неки од најпопуларнијих светских брендова учествују у кампањи, како на светском нивоу, тако и у нашем региону укључујући и популарну апликацију за учење језика Duolingo. Будући да је и глас спортских удружења широм света све снажнији против климатских промена и губитка природе, многи тимови, попут фудбалског клуба Астон Вила, настављају тај тренд кроз ову кампању.
У октобру 2022. WWF је објавио свој најновији Извештај о стању планете у коме се налазе запањујући подаци о смањењу популација дивљих врста за 69 одсто за мање од педесет година. WWF упозорава да континуирана прекомерна експлоатација дивљих врста и уништавање њихових станишта доводи до губитка дивљих врста, који, као што видимо, у великој мери утиче на друштвене и економске ризике, односно на катастрофалне последице по планету.
Након тога, свет се обавезао да ће зауставити и преокренути губитак природе до 2030. у оквиру Глобалног договора о биодиверзитету, усвојеног од стране 196 земаља у децембру 2022. на КОП15 – договору чијем спровођењу сада WWF инсистира код влада, пословних и финансијских институција.
„Желимо да овогодишњи #WorldWithoutNature учини да грађани наше земље размисле два пута о лепотама природе коју смо предуго узимали здраво за готово, а која нам превише брзо нестаје пред очима. Треба нам да што више људи подржи наше напоре да зауставимо и преокренемо губитак природе до 2030. Из тог разлога смо се обратили бројним компанијама да покажу како би изгледао свет без природе и веома смо срећни да су се наши добро познати брендови попут ‘Штарк’ бананице, ‘лав’ пива и ‘плазме’ одазвали“, истиче Урош Делић, менаџер за односе са корпорацијама у WWF Адрији.
Дигитална кампања #WorldWithoutNature oригинално је потекла из One minute Briefs, онлајн заједнице креативаца и дизајнера под окриљем Банке креативности.
Коментари