Екомобилност 2022 почиње 8. новембра

Да ли може саобраћај да се елиминише као узрочник загађења или барем да се смањи? Какве везе имају игрице са развојем будућности превоза? То су само нека од питања на која стручњаци дају одговоре на конференцији Екомобилност 2022, од 8. до 10. новембра у МТС Дворани. Улаз је слободан, а посетиоци ће моћи да виде и најновија возила на еколошки погон, нека чак и премијерно у Србији.

Колико саобраћај учествује у загађењу ваздуха? Шест до десет одсто. Да ли је то много или мало? Да ли може саобраћај да се елиминише као узрочник загађења или барем да се смањи? Какве везе имају игрице са развојем будућности превоза? Утичу ли на концепт и дизајн? Какве везе има 5Г технологија са аутономном вожњом? Да ли је довољно дати новчану субвенције за куповину аута или мопеда на електрични погон или треба још нешто?

Шта су то апликације које омогућавају кориштење мреже е-тротинета, бицикла, аутомобила и када ће бити доступне код нас. Зашто је Љубљана најзеленија престоница у региону и шта може да се примени у Београду. Где је Хрватска у транзицији ка одрживом превозу и да ли је то добар пут за Србију?

Да ли је литијум једини битан за чување енергије? Где се налази погон на водоник? Да ли је етички користити прљаву енергију за пуњење ЕВ или пак треба да се користи соларна или других еколошких извора? Да ли бициклисти требају да се гурају са пешацима или да резикују животе на улицама, а где су ту тротинети? Зашто се не гради више бициклиштичких стаза? Зашто се стари железнички мост на адаптира и да на употребу пешацима и бициклистима? И како уопште све то исфинансирати све ово? Који су све начини, по прив пут. Да ли нас засипају отровима из авиона или постоји научно објашњење? Како се смањује загађење из авио саобраћаја?

Заинтересовали смо вас? Бесплатан је улаз на конференцијски део Екомобилност 2022, у уторак 8. почиње у МТС Дворани.

Желите ли да видите најновија возила на еколошки погон па чак и премијере у Србији? Пуњаче, батерије? Да попричате са стручњацима, закажете вожњу? Слободан улаз од 8. до 10. новембра.

Екомобилност је манифестација која се 8, 9. и 10. новембра по други пут одржава у Београду (локација МТС Дворана) у сарадњи са Српском Асоцијацијом увозника возила и делова, уз учешће Министарства за животну средину, Привредне коморе Србије, представника локалних самоуправа, медија. Ове године је, поред теме о утицају моторних возила на животну средину, посвећена подизању свести о неопходности ширења инфраструктуре која ће подржати нова електрична возила, као и новим решењима мобилности, финансијским и другим подстицајима за развој екомобилности – одрживе мобилности за будућност.

Ове године ће се први пут у оквиру манифестације одржати панели о „зеленом финансирању“, апликацијама и технолошким решењима која се примењују у мобилности, авио саобраћају као једном сегменту саобраћаја који утиче на загађење.

Излагачи су произвођачи, увозници и дистрибутери возила: аутомобила, бицикла, мопеда, мотоцикала, тротинета, привредних возила, комбија и аутобуса на еколошки прихватљив погон који смањују отисак CO2, компаније/услужне делатности које смањују број возила у саобраћају кроз дељење, односно "car sharingг" и подстичу урбану микромобилност.

Поред горе наведених, излагачи су произвођачи и увозници електропуњача, оператери мрежа електропуњача, произвођачи соларне и остале зелене струје, као и оператери авио саобраћаја. Излагачи су и остале компаније које се баве иновацијама у области алтернативних, еколошкијих погона и горива.

Учесници су представници организација које заступају интересе излагача, представници државне Управе, Министарства животне средине Републике Србије, банке, осигурања, представници релевантних државних институција и невладиних организација, медији, дипломатски кор.

Програм конференције Екомобилност 2022

Програм овогодишње, друге по реду Екомобилности, је садржајан и смештен у сва три дана трајања манифестације. Све информације можете пронаћи на сајту ekomobilnost.com.

Свечано отварање је у уторак 8. новембра у 10 часова, а манифестацију ће отворити потпредседница Делта холдинга и CEO Делта Ауто групе. Затим следи Key Note: Екомобилност – на путу ка одрживости, Ведран Киринчић.

Први панел Финансијске и нефинасијске стимулације државне управе и локалне самоуправе предвиђен је за 11 часова и он ће покушати да одговори на горућа питања о томе какав је „положај“ електричних возила у смислу финансијских олакшица (субвенција, пореза) или тешкоћа (у смислу царинских дажбина, еко-таксе), да ли је износ субвенције довољан и колико је одржив с обзиром да долазе информације да се субвенције у неким државама већ укидају као такве?

Какве нефинансијске стимулације за коришћење електричних возила су могуће и неопходне? Улога локалних управе као партнери у популаризацији електричне мобилности? Учесници су Александра Ђурђевић, Слободан Пешић, Жарко Малиновић, Александра Имширагић, а модератор др Бора Миљановић.

Други панел који почиње у подне 8. новембра Развој мреже електропуњача се бави питањем колико инфраструктура и законодавство могу да испрате нова финансијска и технолошка решења у виду све веће потребе за возилима која мање загађују, новим моделима власништва и финансирања, и широком мрежом инфраструктуре. Да ли је и којом брзином могућа промена у друштву чији је возни парк стар око 17,4 године?

Докле смо стигли са развојем инфраструктуре и како ћемо даље? Колико заправо пуњача постоји у Србији и која је структура, у смислу AC/DC? Колики је удео јавно доступних пуњача а колико је пуњача приватних? Који су планови за развој, за колико ће да се увећа број станица за пуњење у 2023.години (и да ли постоји неки план до 2030. године или бар неки план)? Који су начини за развој инфраструктуре, ко све заправо може да буде инвеститор и колики су износи инвестиције за један DC пуњач од 100 kW или AC од 22 kW? Учесници су Милош Смиљковић, Игор Бан, Дарко Зељковић, Предраг Вучинић, Дејан Дешић, а модератор Филип Митровић.

Након паузе за ручак у 14 часова следи трећи панел Медији и друштвене мреже у служби екомобилности и он се бави утицајем медија на едукацију и промоцију нових решења за екомобилност. У којој мери се медији баве објавом едукативног садржаја а у којој мери је већина објава сензационалистичка и није реална? Да ли се простор у медијима користи за промоцију компанија и комерцијалне садржаје док се о стварном утицају, законском оквиру и технологијама мало зна? Да ли компаније користе своје ресурсе да омогуће едукацију медија како би садржај који се објављује био квалитетнији? Како инфлуенсери доприносе правој/искривљеној слици о екомобилности? Учесници су Андреј Јосифовски, Рамбо Амадеус, Карло Загорац, Нела Бунчић, а модератор је Јасмина Копривица.

Четврти панел од 15 часова под називом Бицикли, инфраструктура и регулатива бавиће се темом услова за развој употребе бицикала, питањем основне инфраструктуре и законским оквирима који би омогућили развој бициклизма, као еклошког вида превоза. Учесници су Зоран Буквић, Ненад Орлић, Небојша Стојкови и Душан Чавић, а модератор Роберт Чобан.

Програм првог дана заокружује предавање Крешимира Дворског – Микромобилност као решење саобраћајних проблема и говориће се о систему јавних бицикала и електричних тротинета, а од 20 часова почиње пријем и ВИП коктел у клубу Лисабон МТС Дворана.

Други дан манифестације (9. новембрa), започиње првим панелом 1 на 1 – Смањење CO2 у авио-саобраћају у ком је учесница Јелена Банац, а модератор Петар Војиновић.

Други панел Зелени финанскијски изазов почиње у 11 часова и бави се финансијским производима и новим финансијским иницијативама које могу да подрже зелене и одрживе пројекте, као и финансирају набавку „еколошких“ возила за појединце и компаније. Панел ће покушати да одговори на важна питања о томе да ли постоје посебни фондови за финансирање „зелене“ мобилности и колико се разликују од финансирања мање „зелених“ пројеката? Да ли је носећи стуб будуће мобилности у начину финансирање те мобилности? Колики је однос финансирања правних у односу на физичка лица када су поменуте категорије у питању? Да ли постоје производи посебно креирани да подрже одрживо финансирање возних паркова будућности? На који начин мобилност постаје доступнија ширем кругу корисника? Учесници су Иван Смиљковић, Дејан Павловић, Петар Гаврановић, Вук Косовац, Дејан Јањатовић, а модератор Борис Вујичић.

Затим од 12.30 следи предавање Љубљана: Verde que te quiero где Примож Лемеж кроз призму успешног „озелењавања“ града Љубљане, предавање ће осветлити примере добре праксе који су тамо примењени и пружити увиде у могућности увођења еколошких иницијатива у градове у Србији.

Након паузе за ручак од 14 часова следи панел који се бави ситуацијама и изазовима са којима се срећу превасходно корисници електричних возила. Не постоји неко ко ће више да нам каже о електричним возилима од корисника који их свакодневно користе. Идеја је да сазнамо колико је једноставан електрични аутомобил за вожњу али и који изазови се јављају приликом планирања одређене руте. Колико километара се прелази дневно, у просеку и како се аутомобил уклапа у свакодневицу? Колико често се пуни аутомобил? Шта је најбоље што електрична мобилност доноси са собом а шта је највећи изазов? Екомобилност у пракси где учествују Рамбо Амадеус и клуб BMW I3, а модератор је Филип Митровић.

Од 15 часова почиње предавање Дејана Лекића – xEco апликација, а од 15.30 Како gamification процес може да унапреди аутомобилску индустрију и екомобилност, Небојша Росић.

Поред панела и предавања изложба еколошких возила и пратећи програм трајаће од уторка до четвртка, 8. до 10. новембра, од 10 до 19 часова. Манифестација је бесплатна и за њу није потребна котизација нити регистација.

субота, 30. новембар 2024.
4° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње