Како зарадити на YouTube-у
У серијалу о дигиталном предузетништву истражујемо начине како можете зарадити новац на YouTube-у кроз креирање садржаја..
Ако имате YouTube канал, можете зарађивати од огласа који се приказују током ваших видео записа. Да бисте се квалификовали за програм, морате имати најмање 1.000 пратилаца и 4.000 сати прегледа у последњих 12 месеци.
То је врло достижно ако редовно објављујете и комбинујете дуже видео снимке у хоризонталном формату и кратке видео снимке који трају до 60 секунди у вертикалном формату, популарне YouTube Shorts.
Важно питање је избор теме о којој ћете креирати видеа. Најбоље решење је да изаберете специфичну област коју волите, како бисте пренели ту страст вашој публици. На пример, то може бити кошарка, планинарење, музика или гастрономија. Уз то, потребно је да постоји критична маса људи којој је та тема интересантна.
Уколико имате бизнис, рецимо производњу накита, ваше теме могу бити: процес израде, behind the scenes, трендови у свету, савети како препознати квалитетан накит, интервјуи са клијентима... Тимe градите однос поверења са публиком.
Колико ћете зарадити новца од прегледа видеа зависи од много фактора, а највише од тога одакле су људи који гледају видео. Преглед из Немачке или Енглеске може да вреди од 5 до 10 пута више од прегледа из Србије, у зависности од нише.
Уколико вам је публика претежно из Србије, не очекујте велике зараде, али због успешног YouTube канала можете остварити додатне приходе путем спонзорстава и продаје робе.
Спонзорисане објаве су један од најчешћих начина зараде на друштвеним мрежама. Брендови плаћају креаторима садржаја да промовишу њихове производе или услуге путем објава на друштвеним мрежама.
Ако имате велики број пратилаца и висок ниво ангажмана, брендови ће бити заинтересовани за сарадњу са вама.
Међутим, не морате бити инфлуенсер, чак не морате имати ни велику базу пратилаца да бисте добро зарадили.
Уколико креирате user generated content, можете бити особа иза камере која креира видео, представља неке производе и услуге на занимљив и иновативан начин.
UGC креатори су врло тражено занимање, а осим смисла за снимање и естетику, требају вам вештине попут разумевања динамике видеа, звука и монтаже.
Наравно, уз познавање циљне публике.
Платформе као што су Patreon и Buy Me a Coffee омогућавају креаторима садржаја да добијају подршку директно од својих пратилаца по принципу месечних претплата или једнократних донација.
За више информација посетите бесплатну платформу за дигитално предузетништво gostudy.rs.
Коментари