Пармезан са микрочипом – како су Италијани заштитили свој бренд
Италијански пармезан – пармиђано ређано – један је од најпознатијих сирева на свету, али му прете бројне имитације. Конкуренција годинама производи јефтиније имитације омиљеног прелива у Италији за тестенине и салату, због чега су произвођачи нашли нов начин да заштите свој производ.
Удружење које надгледа производњу сира „Пармиђано ређано конзорцијум“ недавно је објавило да ставља микрочипове у декларацију као део борбе са конкуренцијом.
Под посебном заштитом коју је одредила Европска унија, пармиђано ређано је једина врста сира у Европи која се може назвати пармезаном и мора се производити на северу Италије, укључујући и Парму и Ређо Емилију.
Удружење се нада да ће новом технологијом заштитити свој бренд. Микрочипови су величине зрна соли и уметнути су у етикете које се налазе на кори качкаваља. Чипови се могу скенирати кју-ар кодом за храну.
У саопштењу „Пармиђано ређано конзорцијума“, председник удружења Никола Бертинели изјавио је за Си-Би-Ес њуз:
„Захваљујући сигурносним дигиталним етикетама на котуровима наших качкаваља, можемо да гарантујемо квалитет нашим потрошачима.“
„Од оснивања 1934. године, наше удружење настоји да заштити свој производ од конкуренције која пласира сличне производе на тржиште, а не испуњава наше строге критеријуме који се односе на начин производње и порекло“, рекао је Бертинели.
У Сједињеним Државама „пармиђано ређано“ није заштићен, па произвођачи из Висконсина праве сир који називају пармезаном.
„Пармиђано ређано конзорцијум“ правним путем зауставио је америчког прехрамбеног гиганта „Крафт Хајнц“ да у Еквадору 2022. региструје назив „Крафтов пармезан“.
Коментари