Tajni kupci ponašaju se kao pravi – šta je "misteri šoping"
Neka istraživanja pokazuju da će se samo četiri odsto nezadovoljnih kupaca požaliti kompaniji na lošu uslugu. Mnogi će bez objašnjenja vrlo brzo preći kod konkurencije. Znajući to, kompanije ne dozvoljavaju sebi postojanje jaza između obećanog kvaliteta i stvarne usluge. Zato za poboljšanje poslovanja koriste istraživanja pod nazivom "misteri šoping" – tajni kupci.
Za tajnu kupovinu kažu da je najbrži i najefikasniji način dobijanja objektivnih podataka o nivou pružene usluge. Anonimni istraživači, tajni kupci, ponašaju se kao pravi.
Najčešće bez znanja zaposlenih ulaze u prodajne objekte i procenjuju različite aspekte poslovanja. Od toga da li ih je prodavac oslovio, bio ljubazan, ponudio pomoć, do kvaliteta čistoće i osvetljenja u prodajnim objektima. Ovaj trgovinski lanac već deset godina koristi usluge tajnih kupaca.
"Visoko smo ocenjeni na odeljenjima svežeg voća i povrća, mesa, komunikacije sa kupcima. Prostora za unapređenje ima na samouslužnim kasama. Iz tog razloga smo uveli hibridne kase koje omogućavaju da blagajnica bude na samoj kasi kao i dodatne edukacije za samouslužne kase kao pomoć našim kupcima", rekao je Nataša Pavlović, direktor marketinga "Merkator S".
Procenjuje se da zbog loše usluge i neljubaznosti gotovo 70 odsto potrošača napusti prodajno mesto, a neki pokazatelji govore da je pet puta skuplje dovesti novog kupca nego zadržati starog.
"Misteri šoping istraživanja su jedna vrsta istraživanja gde imamo priliku da dobijemo informacije o objektivnom iskustvu korisnika. Da procenimo da li je potrebno organizovati dodatne treninge. Možemo porediti podatke između različitih regiona i između samih zemalja ukoliko je u pitanju isti tip objekata. I takođe, klijent ima priliku da unapredi svoju uslugu kroz bolje korisničko iskustvo", kaže Nikolina Stupar iz Masmi agencije.
Zadovoljan kupac diže promet i predstavlja besplatnu reklamu. Usluge tajnih kupaca najčešće koriste banke, trgovinski lanci, benzinske pumpe i IT industrija.
Коментари