Novi ruski vozovi pušteni u saobraćaj
Četiri nova voza koja su stigla iz Rusije, od ukupno 27 vozova koje je Srbija kupila od kompanije "Metrovagonmaš", uključena su u saobraćaj i to dva na relaciji Beograd Dunav stanica-Vršac i po jedan na relacijama Zrenjanin-Kikinda i Zrenjanin-Beograd.
Potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović pustila je u rad novi ruski dizel motorni voz koji će saobraćati na liniji Beograd-Vršac. Ovi vozovi ka gradu u kojem je bila najstarija puga na Balkanu saobraćaju iz Beograda već četiri godine. Vrščani i susedi su im ukazali poverenje.
"Broj putnika pre nego što su uvedeni ruski vozovi bio je zanemarljivo mali. Nažalost, ispod 500 putnika 2012. od marta. A 2014. prevezli smo 300.000 putnika", ukazuje šef Organizacione jedinice u Vršcu Radovan Lekić.
Zorana Mihajlović je sa ambasadorom Rusije Aleksandrom Čepurinom i predstavnicima srpskih i ruskih železnica, kao i novinarima putovala novim vozom od Beograda do Vršca.
U Srbiju su stigla četiri nova voza iz Rusije, od ukupno 27 vozova koje je Srbija kupila za 100 miliona dolara od ruske kompanije "Metrovagonmaš" zahvaljujući sredstvima ruskog kredita, čija je ukupna vrednost 800 miliona dolara.
Predstavnici ruskih železnica su u Vršcu zvanično predali četiri nova voza direktoru železničkog preduzeća "Srbijavoz" Jugoslavu Joviću.
Vršački železničari kažu da spajaju istok i zapad. Baš iz Vršca Rusi su svojevremeno krenuli u oslobađanje Beograda. Kroz ruske vozove danas tačka spajanja i sa zapadom - u njima je nemački motor. Slavomir Anović na relaciji Beograd-Vršac vozi 30 godina.
"Upravljanje je jednostavno, nema zamaranja kao ranije. Na pojedinim delovima ide i 100 kilometara na sat", kaže mašinovođa Slavomir Anović.
Vozovi stari samo četiri godine menjaju se novijima. Razlog, kako nam kažu u Železnicama, jeste blizina servisera, jer su još pod garancijom.
"Izgrađeni su drugi koloseci, formirana mehanizacija, tehnika, ruski i srpski stručnjaci danas aktivno sarađuju. Ne samo da gradimo, mi obučavamo i srpske stručnjake", ističe potpredsednik Ruskih železnica Aleksandar Sergejevič Mišurin.
Ambasador Čepurin navodi da Srbija i Rusija napreduju u svim segmentima saradnje privrede.
"Imamo ogromne mogućnosti koje nismo iskoristili u dovoljnoj meri. Ove mogućnosti postoje u oblasti industrije, ali i u oblasti saobraćaja", napominje Čepurin.
Ministarka je rekla da su sva četiri voza uključena u saobraćaj i to dva na relaciji Beograd Dunav stanica-Vršac i po jedan na relacijama Zrenjanin-Kikinda i Zrenjanin-Beograd.
"Kupili smo ukupno 27 novih ruskih vozova (za sto miliona dolara) i ta nabavka je sprovedena u okviru nastavka reformi srpske železnice", rekla je Mihajlovićeva.
Naglasila je da će ruski kredit, vredan ukupno 800 miliona dolara, biti realizovan do kraja 2017. godine i da će obuhvatiti rekonstrukciju i izgradnju više od 150 kilometara pruga i nabavku 27 novih vozila.
Kad je reč o prugama, ruski kredit obuhvata rekonstrukciju šest deonica na Koridoru 10, ukupne dužine 110 kilometara, obnovu dela barske pruge, gradnju pruge Beograd-Pančevo i Stara Pazova-Novi Sad.
Vrednost aktuelnih projekata na železnici koji se realizuju je milijardu i po evra, a zajedno sa predviđenom modernizacijom pruge Beograd-Budimpešta kroz Srbiju, vrednost iznosi više od dve i po milijarde evra.
Mihajlovićeva je rekla da je trenutno prosečna brzina vozova 45 kilometara na sat i da je cilj da se u celoj Srbiji podigne na 120 kilometara na sat.
Predviđeno je da do kraja 2016. stigne iz Rusije još 20 vozova i preostala tri u 2017. godine.
Garniture imaju i mesta za bicikle, vakuum toalete, kao i mesta prilagođena osobama sa posebnim potrebama.
Reč je o vozovima koji saobraćaju na neelektrifikovanim prugama, u lokalnom i regionalnom unutrašnjem saobraćaju.
To su savremeni klimatizovani vozovi koji imaju 246 mesta, 120 za sedenje i 126 za stajanje, a njihova brzina je 120 kilometara na sat.
Trenutna vrednost projekata u Železnici je veća od milijardu i po evra, ne računajući modernizaciju pruge Beograd-Budimpešta.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 3
Пошаљи коментар