Читај ми!

Kada bi Beograđani mogli da se voze "malim metroom" – gde će se graditi novi tunel i most

Više od pola veka od otvaranja Terazijskog tunela, Beograd bi trebalo da dobije još jedan, znatno duži tunel. Plan je da ulaz bude kod Ekonomskog fakulteta, a izlaz u Bulevaru despota Stefana, kod zgrade MUP-a. Procenjuje se da će koštati oko 150 miliona evra, a radovi bi trebalo da počnu dogodine. Sliku grada promeniće i novi savski most koji će se graditi istovremeno kad i tunel.

Od Pančevačkog mosta do tržnog centra Ušće, Gugl kaže, treba 13 minuta u idealnim uslovima. U realnosti, u špicu, nekada i sat. A ne može da prođe bez nerviranja. Gradske vlasti obećavaju: i to će postati prošlost. U planu je gradnja novog tunela ispod centra grada – od Savskog do Pančevačkog mosta.

"Mi spajamo saobraćajno dva najdalja dela grada i zato smo ovaj projekat, radnu verziju nazvali ‘mali metro’, kojim ćete iz centra Novog Beograda, pa mogu slobodno da kažem, skroz do Slanačkog puta stizati za samo nekoliko minuta bez zaustavljanja. Mi mislimo da će taj projekat saobraćajno najviše da promeni sliku grada", ističe gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić.

Sliku grada promeniće, kaže, i novi savski most, koji će se graditi istovremeno kad i tunel. Projektovanje i gradnja najdužeg tunela ispod grada povereni su kineskoj kompaniji "Pauer Čajna" (Power China), koja gradi i metro.

"Kineske kompanije su stekle puno iskustva u infrastrukturnim radovima u velikim gradovima i oni su spremne da dele svoje iskustvo sa svojim srpskim partnerima", naglašava Čen Bo, ambasadorka Kine u Srbiji.

Oko 150 miliona evra kineskog kredita

Novac za gradnju biće obezbeđen iz kineskog kredita, a prema prvim procenama – koštaće oko 150 miliona evra. To je dodatni razlog da se u septembru prepakuje državni budžet.

"Beograd jeste lokomotiva razvoja naše Srbije, ali nismo zaustavili nijedan drugi veliki razvojni, kapitalni projekat po celoj Srbiji. To je nešto po čemu se Srbija danas razlikuje od mnogih zemalja, pogotovo evropskih i većih i razvijenijih zemalja koje su uveliko već u recesiji ili su zaustavili svoje projekte. Srbija to nije radila“, ukazuje Siniša Mali, ministar finansija.

Radovi na tunelu mogli bi da počnu već idućeg leta, i to na šest lokacija.

Moraće da se poruši više od dvadeset objekata, ali iz grada najavljuju da bismo novom saobraćajnicom mogli da se vozimo već za tri godine.

петак, 15. новембар 2024.
2° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње