Prodaja "polovnjaka" u Srbiji – koja vozila se najviše traže i koje su prosečne cene

Prodaja polovnih vozila u Srbiji tokom 2020. godine pala je za sedam odsto, dok tržište novih automobila beleži veći pad, čak 25 odsto. Kakvi se automobili traže i kakve garancije daju prodavci polovnih vozila?

Aleksandra Đurđević, predsednica grupacije uvoznika automobila PKS, rekla je za RTS da bi trebalo napraviti razliku između više načina kupovine polovnih vozila i da to diktira prodaju u Srbiji.

Rekla je da su uvoznici pre desetak godina drugačije prodavali vozila, a da je danas izražena fleksibilnost, jer ljudi često ostavljaju postojeća vozila i doplaćuju za nova.

Ističe da su mnogi trgovci ozbiljno ušli u to i da se sa inostranim partnerima prave ugovori koji se odnose upravo na takve programe.

Đurđevićeva objašnjava da su uslovi prilikom takve prodaje specifični i strogi, slični kao kada je reč o prodaji novih vozila.

Kaže da se pri kupovini dobija izveštaj od licenciranih procenjivača koji detaljno opisuju stanje u kakvom je vozilo.

Međutim, Đurđevićeva navodi da je to situacija kada je reč o mlađim polovnim vozilima.

Ipak, u Srbiji preovlađuju polovna vozila od 10 i više godina starosti kojima se teško ulazi u istoriju.

Zato Đurđevićeva napominje da je velika razlika između prodaje vozila kroz sertifikovani program, i kupovine na malim placevima.

Digitalizacije trgovine 

Prema njenim rečima, trgovina se prilično ubrzala i u velikoj meri digitalizovala.

Na pitanje iz kojih zemalja su najtraženiji automobili, navodi da su ljudi u Srbiji tradicionalno najviše okrenuti nemačkim markama i da su one najpopularnije.

Pored uvoza iz Nemačke, uvoze se i vozila iz Belgije, Španije, Francuske, Švajcarske....

Đurđevićeva ističe da je čak 75 odsto vozila starije od 10 godina, a da im je prosečna vrednost od 3.000 do 5.000 evra. Kupci kada pretražuju vozila najčešće žele ona koja su prešla manje od 200.000 kilometara.

Na pitanje o ekološkim uslovima, rekla je da se već nekoliko godina radi na tome da se taj tržišni segment uredi. Upozorava da nam preti ozbiljna situacija u kojoj bi Srbija postala evropska deponija kada su polovna vozila u pitanju.

Ističe da smo na začelju Evrope sa "evro 3" standardom koji je dozvoljen za uvoz, ali i da vozilo kada nema katalizator direktno u vazduh emituje kancerogene čestice.

Đurđevićeva je napomenula da uvoznici imaju informacije da ovog puta neće biti odlaganja i da će se u julu sprovesti oštrije mere.

Električna vozila – velika promena

Govoreći o električnim i hibridnim vozilima, Aleksandra Đurđević je istakla da ona doživljavaju snažan rast u Evropi i da je na proizvođačima ogroman pritisak.

Dodaje da je Evropska komisija dodatno pooštrila standarde i da su proizvođači u panici.

Napominje da je u Srbiji situacija drugačija i da je svega četiri odsto vozila elektrifikovano i da ohrabruje što od prošle godine postoje korektne subvencije za kupovinu takvih vozila – od 2.500 evra za hibridna vozila, a do 5.000 za električna.

Kaže da je potrebno pričati o infrastrukturi i brojnim nefinansijskim podsticajima.

"Dalje je na nama uvoznicima da edukujemo tržište. To je velika promena koja nas čeka i mislim da ćemo imati mnogo više takvih automobila na ulici", navela je Aleksandra Đurđević.

понедељак, 25. новембар 2024.
13° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње