Читај ми!

Kreativni distrikt: Katarina Petrović

Stvaralaštvo srpsko-holandske umetnice Katarine Petrović povezuje umetnost, prirodne i humanističke nauke. Njen rad se fokusira na generativne i kreativne procese, od stvaranja značenja, ontologije i organizacionih sistema do fizike zvuka, svetlosti i vakuma. Ona kreira sisteme i radove koje predstavlja kao modularne instalacije, koristeći medije kao što su generativni tekst, poezija, zvuk, softver i performans. Umetnost kojom se bavi je Art sajens i usko je povezana sa naukom.

Katarina je rođena u Nišu, diplomirala slikarstvo na Likovnoj akademiji u Beogradu, završila master studije na odseku ArtScience Kraljevske akademije umetnosti i Kraljevskog konzervatorijuma u Hagu. Usavršavala se u Parizu kao stipendista francuske vlade i pohađala Letnju akademiju lepih umetnosti u Salcburgu.

Suosnivač je udruženja i radio emisije Femkanje – platforme za samostalne mlade umetnice u Srbiji. Član Udruženja likovnih umetnika Srbije i član Udruženja umetnika u Hagu. Katarina je pionir Art Sajens umetnosti kod nas. Dobitnik nagrade Dimitrije Bašičević Mangelos za novu vizuelnu umetnost u Srbiji.

Živi i radi u Hagu. Često je u Beogradu i Nišu. Ugostila nas je u svom neobičnom haškom ateljeu.

Njeni radovi su interdisciplinarni. Često sarađuje sa naučnicima i specijalistima iz različitih oblasti, od (astro)fizičara i filozofa do (kompjuterskih) inženjera i  zanatlija. Sa naučnikom profesorom doktorom, Stivenom Pikenom nas tokom emisije vodi na Tehnički univerzitet u Delftu, gde istražujući sa ovim stručnjakom za polimere priprema svoje nove radove. Provodimo uzbudljivo pre podne u tom hramu nauke gde nam Stiven demonstrira eksperimente sa tečnim kristalima čije senzacije Katarina koristi u svojim radovima.

Modularne instalacije, kvantni kompjuteri, nulta poezija, opservatorije, svemirska prašina su neke od Katarininih umetničkih opsesija.

U praksi i u istraživanju, njen rad prati kibernetički i sistemski pristup. Dizajnirajući procese i modularne strukture, ona pravi otvorene, interaktivne sisteme koristeći elemente kao što su kod, radio, zvuk i crtež.

Račun pronađen u jeziku, magična tehnologija izvršnog koda i čin dubokog slušanja – sve su to osnove njene umetničke prakse koja ima za cilj da otvori prostor da imaginarno postane stvarno i da stvarno ponovo postane imaginarno.

Katarina je pridruženi istraživač u Centru Leo Apostel, Universiteta u Briselu, gde takođe koordinira istraživačku grupu ArtScience. Koinicijator je ArtScience Foruma, platforme za otvorenu diskusiju o potencijalima i ograničenjima ove umetničke prakse. Izlaže, predaje i predstavlja svoj rad svuda po svetu.

Povezujući nauku i umetnost ona stvara uzbudljivu umetnost 21. veka koja podrazumeva naučna znanja i njihovu primenu u umetnosti. Voli Hag, ali je često i kod svojih u Beogradu i Nišu.

autor i urednik Olivera Milošević

snimatelj Milan Romanjuk

montaža Marko Roksandić

režija Milica Mitrović

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње