понедељак, 13.01.2025, 21:45 -> 16:22
štampajKreativni distrikt: Katarina Petrović
Stvaralaštvo srpsko-holandske umetnice Katarine Petrović povezuje umetnost, prirodne i humanističke nauke. Njen rad se fokusira na generativne i kreativne procese, od stvaranja značenja, ontologije i organizacionih sistema do fizike zvuka, svetlosti i vakuma. Ona kreira sisteme i radove koje predstavlja kao modularne instalacije, koristeći medije kao što su generativni tekst, poezija, zvuk, softver i performans. Umetnost kojom se bavi je Art sajens i usko je povezana sa naukom.
Katarina je rođena u Nišu, diplomirala slikarstvo na Likovnoj akademiji u Beogradu, završila master studije na odseku ArtScience Kraljevske akademije umetnosti i Kraljevskog konzervatorijuma u Hagu. Usavršavala se u Parizu kao stipendista francuske vlade i pohađala Letnju akademiju lepih umetnosti u Salcburgu.
Suosnivač je udruženja i radio emisije Femkanje – platforme za samostalne mlade umetnice u Srbiji. Član Udruženja likovnih umetnika Srbije i član Udruženja umetnika u Hagu. Katarina je pionir Art Sajens umetnosti kod nas. Dobitnik nagrade Dimitrije Bašičević Mangelos za novu vizuelnu umetnost u Srbiji.
Živi i radi u Hagu. Često je u Beogradu i Nišu. Ugostila nas je u svom neobičnom haškom ateljeu.
Njeni radovi su interdisciplinarni. Često sarađuje sa naučnicima i specijalistima iz različitih oblasti, od (astro)fizičara i filozofa do (kompjuterskih) inženjera i zanatlija. Sa naučnikom profesorom doktorom, Stivenom Pikenom nas tokom emisije vodi na Tehnički univerzitet u Delftu, gde istražujući sa ovim stručnjakom za polimere priprema svoje nove radove. Provodimo uzbudljivo pre podne u tom hramu nauke gde nam Stiven demonstrira eksperimente sa tečnim kristalima čije senzacije Katarina koristi u svojim radovima.
Modularne instalacije, kvantni kompjuteri, nulta poezija, opservatorije, svemirska prašina su neke od Katarininih umetničkih opsesija.
U praksi i u istraživanju, njen rad prati kibernetički i sistemski pristup. Dizajnirajući procese i modularne strukture, ona pravi otvorene, interaktivne sisteme koristeći elemente kao što su kod, radio, zvuk i crtež.
Račun pronađen u jeziku, magična tehnologija izvršnog koda i čin dubokog slušanja – sve su to osnove njene umetničke prakse koja ima za cilj da otvori prostor da imaginarno postane stvarno i da stvarno ponovo postane imaginarno.
Katarina je pridruženi istraživač u Centru Leo Apostel, Universiteta u Briselu, gde takođe koordinira istraživačku grupu ArtScience. Koinicijator je ArtScience Foruma, platforme za otvorenu diskusiju o potencijalima i ograničenjima ove umetničke prakse. Izlaže, predaje i predstavlja svoj rad svuda po svetu.
Povezujući nauku i umetnost ona stvara uzbudljivu umetnost 21. veka koja podrazumeva naučna znanja i njihovu primenu u umetnosti. Voli Hag, ali je često i kod svojih u Beogradu i Nišu.
autor i urednik Olivera Milošević
snimatelj Milan Romanjuk
montaža Marko Roksandić
režija Milica Mitrović
Коментари