#PZE22
Čaršija je brujala o slobodnoj pesmi, ali umetnica mora biti zdrava – finale Pesme za Evroviziju
Koja li je tajna zdrave kose Megan Markl – pita se Konstrakta, pobednica „Pesme za Evroviziju“, ali i svi koji su sinoć gledali finale izbora za predstavnika Srbije na „Pesmi Evrovizije“. Kako je jedan nastup, u moru „evrovizijskih sigurica“ uspeo da promeni mišljenje o pesmi za svega 48 sati i zbog čega je Konstrakta uspela da osvoji maksimalan broj glasova.
Nakon godinu dana pauze, RTS je organizovao nacionalno takmičenje na kojem se bira predstavnik Srbije na „Pesmi Evrovizije“. Više je nego očigledno da su muzičari bili željni takmičenja i nastupa, a to se može primetiti u raznovrsnosti kompozicija koje su stigle do finala.
U sinoćnom finalu „Pesme za Evroviziju“ zaista smo mogli da čujemo gotovo sve muzičke žanrove koji se slušaju u Srbiji - od balada sa folk elementima, preko moderne varijante čočeka i pesama koje se slušaju u klubovima, do eksperimentalnih kompozicija koje u velikoj meri upotpunjuje nastup.
Uprkos tome što se uoči finala činilo da će situacija biti jako neizvesna, rezultati su pokazali da nije bilo mesta nesigurnosti u to ko će zauzeti pobednički podijum. Gledaoci i stručni žiri u potpunosti su bili saglasni i najviše poene (12, 10, 8) dodelili istim pesmama.
Zorja je sa svojom etno baladom dobila po osam poena od publike i žirija, a Sara Jo je sa neobičnom numerom koju je pratila izuzetno zahtevna koreografija osvojila 20 poena (po 10 od publike i žirija.
Dajemo poverenje, ali da ne ureknemo
Iako su mnogi bili skeptični, pa čak i sama pobednica, Konstrakta je osvojila i publiku i žiri i dobila maksimalan broj poena. Mnogi su to pretpostavljali, imajući u vidu „hajp“ koji je nastao na svim društvenim mrežama, ali kao da niko nije smeo (da ne bi urekao) da kaže da je pobeda sigurna.
Uzbuđenje je bilo opravdano – Konstrakta je dobila 44.559 glasova gledalaca, dok je drugoplasirana Sara Jo osvojila gotovo dvostruko manje.
Konstraktina kompozicija je privukla pažnju na prvo slušanje, ali ne toliku, kakva je nastala kada smo prvi put videli nastup. Mnogi od nas koji su pratili probe u Košutnjaku imali su prilike da vide kako pesma polako osvaja, kako izvođače, tako i sve ostale, pa ste svuda mogli da čujete kako neko pevuši „Biti, biti zdrava“ ili „Bože zdravlja“.
Da budemo fer, pevala se i Muškarčina, ali Konstraktina ponavljanja nekako su ostajala urezana.
Tokom sinoćnog finala u pres centru svi novinari su ritmičnim aplauzom ispratili numeru In corpore sano, a na kraju nastupa Konstrakta je dobila najveće ovacije.
Sve to ukazuje da bismo u Torinu možda mogli da očekujemo dobar rezultat, kada Evropljani počnu da shvataju kako je to kad „nemate knjižicu“ ili pokušaju da saznaju „tajne zdrave kose Megan Markl“.
Koja li je tajna dirigenta?
Finalno veče „Pesme za Evroviziju“ obeležio je i revijalni deo u kome su mnogi nekadašnji evrovizijski učesnici i regionalne zvezde pevali najbolje i najpopularnije kompozicije sa festivala italijanske muzike u Sanremu.
Međutim, iako su pesme izvodili neki od najpopularnijih pevača sa ovih prostora, poput Jelene Tomašević, Kneza i Sergeja Ćetkovića, sudeći po reakcijama na društvenim mrežama, simpatije gledalaca odneo je dirigent Velikog revijskog orkestra RTS-a Filip Bulatović, koji je za svaku pesmu pripremio, može se slobodno reći, jedinstvenu dirigentsku koreografiju.
Za nama je, nesumnjivo, ozbiljan i veoma konkurentan nacionalni izbor za predstavnika na „Pesmi Evrovizije“.
Imajući u vidu kakve su nam kompozicije i nastupe ovogodišnji takmičari pripremili, bez bojazni možemo da kažemo da nas u narednim godinama očekuju podjednako uzbudljivi festivali sa veoma kvalitetnim kompozicijama koje će se slušati, bez obzira na konačni plasman.
I šta ćemo sad? Andiamo a Torino!
Коментари