субота, 25. сеп 2021, 20:02
Letnja operska pozornica
Volfgang Amadeus Mocart: Don Đovani
Pratićete snimak zabeležen na predstavi održanoj 26. jula u Velikoj festivalskoj kući u okviru Festivala u Salcburgu. Tada su nastupili hor i orkestar Muzika Eterna dirigenta Teodora Kurencisa, dok je naslovnu ulogu tumačio bas-bariton Davide Lučano.
Iako je Mocart ovo ostvarenje označio kao operu bufo u dva čina, sa dodatnom odrednicom drama đokozo, kompozitorova namera nije bila da samo iščita komične elemente. On je nastojao da slojevito razradi problematiku suprotstavljanja čovekovih etičkih načela i njegovih prirodnih nagona, te da prožimanjem tradicijā opere bufo i serije, komični siže transformiše u istinsku dramu, odnosno tragediju. Zbog toga je dramaturgija ovog ostvarenja izuzetno kompleksna, a idejni konflikti i dramska akcija su ostvareni preprlitanjem tri različita toka – tragičnog, dramskog i lirsko-komičnog. Finala činova naročito upućuju na novi vid Mocartove muzičko-dramske koncepcije, koja podrazumeva sled muzičkih numera precizne dramske usmerenosti i funkcije. Kompleksna psihološka struktura likova i isticanje tragičnih situacija komičnim scenama jesu ključne karakteristike ovog dela.
Dirigent Teodor Kurencis se sa svojim ansamblom i horom Muzika Eterna u ovom izvođenju fokusirao na svoju jedinstvenu, idiosinkratičnu ideju muzičke autentičnosti, dok je reditelj Romeo Kasteluči zašao dublje u sam mit o glavnom protagonisti, uz sveprisutno suočavanje sa dvosmislenim i kompleksnim radnjama i likovima, kao i sa ličnim, unutrašnjim previranjima Don Đovanija. Kasteluči je u postavku uključio čak 150 žena na sceni kako bi potcrtao i osvestio sav užas ispraznosti i surovosti glavnog junaka.
Urednica emisije: Jelena Damjanović
Коментари