Преминуо нобеловац Ирвин Роуз

Биохемичар Ирвин Роуз, добитник Нобелове награде за хемију за откриће начина на који ћелије уништавају нежељене протеине, преминуо је у 88. години.

Роуз је умро у уторак ујутру, у сну у Дирфилду, у савезној држави Масачусетс, рекла је портпаролка Универзитета у Калифорнији Џенет Вилсон, преноси Бета.

"Имао је импресиван интелект и непоколебљиву радозналост за основне биолошке и хемијске процесе који су темељ живота", наводи се у саопштењу Универзитета у Калифорнији где је Роуз радио као истраживач.

Свака људска ћелија садржи око 100.000 различитих протеина који, између осталог, утичу на брзну хемијске реакције и делују као сигнали.

Роуз је заједно с Израелцима Ароном Чикановером и Аврамом Хершком освојио Нобелову награду за откриће начина на који биљне и животињске ћелије обележе старе и оштећене протеине молекулом "пољубац смрти". Протеини затим буду исечени на комаде.

Тиме се регулишу кључни процеси као што су деобе ћелија, поправка ДНК, контрола квалитета нових протеина, као и имунитет, наведено је у објашњењу Шведске краљевске академије наука.

Роуз је рођен у Њујорку 16. јула 1926. године и провео је већи део своје каријере као истраживач у Филаделфији.

"Никада му није било довољно да ужива у слави својих достигнућа и увек је био жељан да настави са новим открићима", рекао је професор хемије Џејмс Новик.

субота, 29. јун 2024.