Читај ми!

Авион "Ер Азије" није имао дозволу за лет

Индонежанско министарство за саобраћај саопштило је да авион "Ер Азије" који се срушио прошле недеље у Јаванско море – није имао одобрење за лет. Компанији "Ер Азија" до завршетка истраге суспендована дозвола за летове од Сурабаја до Сингапура. Министарство најављује истрагу свих редова летења "Ер Азије" у Индонезији.

У саопштењу портпарола индонежанског министарства за саобраћај наводи се да "Ер Азија" није имала дозволу да лети на линији Сурабаја–Сингапур недељом, када се несрећа догодила, и да није тражила измену реда летења, преноси Танјуг.

Остаје нејасно како је авио-компанија, која тек треба званично да одговори на саопштење министарства, могла да лети без неопходног одобрења, пренео је АФП.

Индонежанско министарство за саобраћај истражиће од понедељка целокупан ред летова "Ер Азије" у Индонезији у оквиру истраге пада путничког авиона те компаније, саопштио је званичник индонежанске владе. 

"Истражићемо све летове 'Ер Азије'. Надамо се да можемо почети од понедељка", рекао је за Ројтерс вршилац дужности генералног директора за ваздухопловну навигацију у министарству саобраћаја Индонезије.

Он је додао да фокус неће бити лиценце него ред летења, као и да је "могуће да ће бити повучена лиценца 'Ер Азије' у Индонезији". 

Директор индонежанске филијале "Ер Азије" Суну Виђатмоко рекао је новинарима да ће та компанија сарађивати са владом приликом истраге.

У међувремену, индонежански званичници су саопштили да су уверени да четри велика дела који су спасилачки тимови пронашли на дну океана припадају малезијском авиону "Ер Азија", који се са 162 путника и чланова посаде прошлог викенда срушио у Јаванско море.

Највећи предмет, дужине 18 метара а ширине 5,4 метра, очигледно је део трупа малезијске летелице, саопштио је шеф спасилачке службе Бамбанг Соелистјо, а пренео АП.

Спасиоци су потрагу ограничили на подручје око 45 са 35 наутичких миља, смештено око 75 наутичких миља од Пангкалан Буна, града на Борнеу.

Русија је послала на дестине ронилаца, као и два авиона, једну амфибију, док француски и сингапурски истражитељи помажу у проналажењу црних кутија.

Међу државама које учествују у спасилачким операцијама су и САД, Аустралија, Јужна Кореја и Малезија.

Истражитељ Националног комитета за безбедност саобраћаја Тос Санитиосо изјавио је да се нада да ће црне кутије бити пронађене у наредних неколико дана.

Породице жртава припремају сахране, пошто су извучена тела прошла идентификацију у Сурабаји, где је успостављен кризни центар. 

Малезијски авион компаније "Ер Азија" са 162 путника и чланова посаде срушио се прошлог викенда у Јаванско море.

Од 162 путника и чланова посаде на лету QЗ8501, 155 су били Индонежани, три Јужнокорејца, и по један држављанин Сингапура, Малезије, Британије и Француске. 

Сличности између пада авиона "Ер Азије" и "Ер Франса" 2009.

Подаци о кобном лету авиона "Ер Франса" који се срушио у Атлантски океан 2009. док је летео на релацији Рио де Жанеиро – Париз, могли би да разјасне околности пада малезијског авиона компаније "Ер Азија" који се са 162 путника и чланова посаде прошлог викенда срушио у Јаванско море.

И један и други авион, оба марке "ербас", летели су у олујним условима у тренутку када су нестали, и у једном и у другом су погинули сви путници и чланови посаде, и у оба случаја су пилоти покушавали да подигну летелицу како би се извукли из невоље, јавља АП, а преноси Танјуг.

Неколико фактора је довело до пада авиона компаније "Ер Франс", који се нагло срушио 1. јуна 2009, без емитовања међународног радиотелеграфског сигнала опасности и брзо нестао у таласима, а први је то што су сва три пилота била збуњена погрешним подацима о брзини пошто су се кључни сензори заледили.

Потом је, након двадесетпетоминутних турбуленција, систем аутопилота отказао, а пилот који је управљао летелицом отпочео је стрми узлет, упркос захтевима копилота да спусти авион.

Капетан, који је изашао из пилотске кабине, вратио се око 90 секунди након што се огласио први сигнал упозорења, а четири минута и двадесет три секунде након што је први аларм изазвао панику и конфузне покушаје пилота да поново успоставе контролу над авионом, летелица се срушила у океан.

Олупина је нађена на дубини од 3.900 метара под морем, са неоштећеним црним кутијама, за којима је потрага трајала скоро две године.

Изнад Јаванског мора прошлог викенда, пилот авиона "Ер Азије" обавестио је контролу летења да се приближава претећим облацима, али није добио дозволу да летелицу подигне на већу висину. Пар минута касније, са авионом је изгубљен контакт.

Још нису нађене црне кутије малезијског авиона са кључним подацима који би могли да прецизније укажу и на узроке пада авиона "Ер Франса" 2009.

У потрази за остацима авиона "Ер Азије" у Индонезији учествују и истражитељи француске агенције БЕА, који су истраживали и авионску несрећу "Ер Франса".

Испоставило се да је пад авиона француске авио-компаније 2009. пружио поуку о опасностима које са собом носи аутоматизација.

Лишени аутопилота, успаничени пилоти авиона "Ер Франса" предузели су кораке који су ситуацију још више погоршали, укључујући покушаје да истовремено изведу различите маневре са оба контролна сета.

Након те несреће, многи су упозоравали да су пилоти често неадекватно опремљени за преузимање контроле над авионом када ствари крену по злу.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

понедељак, 28. октобар 2024.
13° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи