Како се најстарија популација сналази у мобилном банкарству
У корист дигиталног, полако се смањује обим традиционалног банкарства. Мање је шалтера за непосредан рад са клијентима. Неки грађани, посебно пензионери, нису довољно обучени за електронске услуге. Из Удружења банака наводе да шалтери неће нестати, због оних којима је лични приступ неопходан.
Мобилно банкарство користи око 30 % пензионера, по проценама Удружења из Пчињског округа. Помажу млађи чланови породице. У мањим срединама, мање је и експозитура.
"Да би пензионери могли да дођу и изврше неке трансакције, они морају из Бујановца да дођу у Врање, с тим што то ипак кошта, и он кад дође и изврши трансакцију и банка наплати свој део нормално да ту пензионери се осећају оштећени", каже Драган Стаменковић, из Удружења пензионера Бујановца.
"Сада се поставља питање, да ли треба ти пензионери да се науче да овладају том техником, па и ако овладају, пошто ће се она ретко користити, врло брзо се заборави", истиче Стојче Павловић, из Удружења пензионера Врања.
Неке банке су се оријентисале искључиво на дигитално банкарство, нема шалтера.
"Без обзира што шалтери не постоје, клијенти имају оперативну подршку у дневним активностима, ја бих само нагласила да је процес коришћења апликација врло једноставан", наводи Соња Здјелар, директорка експозитуре Сомбор.
Све више грађана користи услугу мобилног банкарства, сада их је 3 и по милиона, а број онлајн трансакција је дуплиран.
"У економији постоји једна изрека која каже тај господин трошак, иде се на смањивање трошкова, трошкови радне снаге су нешто што је најлакше смањити, поготову у сфери електронског, односно интернет банкарства и аутоматски се смањујује број људи који ради на шалтерима, а самим тим и број отворених шалтера", наводи проф. др Петар Веселиновић, економиста. Додаје: „Увек ће постојати грађани који ће имати потребу за шалтерским банкарским услугама и банке ће то морати да имају у виду".
"Свеприсутни тренд дигитализације је ту око нас, спрам тог тренда и банкарски сектор се прилагођава, заправо прилагођава се потребама клијената. Разумемо потребе појединих клијената да оду у екпозитуру и наравно експозитуре као продајно место неће нестати, само ће њихов број сигурно бити мањи управо из овог разлога који сам навео", каже Владимир Васић, генерални секретар Удружења банака Србије.
За 10 година у Србији се број банака смањио за трећину, мање је запослених за око 6.000, а филијала за 40%, због укрупњивања капитала и тренда дигитализације.
Коментари