Читај ми!

Посланици о међународним уговорима

Скупштина Србије расправљала о потврђивању два међународна уговора и неколико кадровских одлука. Министар Велимир Илић позвао посланике да гласају за кинески зајам за изградњу деонице ауто-пута Обреновац-Љиг. Опозиција тврди да је тај кредит у потпуности комерцијалан.

18.15 - Посланици завршили расправу. Рад настављају у понедељак разматрањем амандмана на сет правосудних закона.  

15.11 - Посланици опозиције тврде да је кредит за изградњу деонице Обреновац - Љиг у потпуности комерцијалан, сем нешто нижих камата.

11.16 - Седница парламента почела обраћањем министра Велимира Илића о потврђивању међународног уговора о финансирању изградње деонице ауто-пута Обреновац - Љиг.

Посланици републичког парламента расправљали о потврђивању два међународна уговора - једном који регулише финансирање изградње деонице ауто-пута Обреновац - Љиг, и другом о избегавању двоструког опорезивања између Србије и Марока. Након тога, посланици су разматрали и неколико кадровских одлука.

Министар урбанизма и грађевинарства Велимир Илић позвао је посланике да гласају за потврђивање уговора о зајму од 301 милиона долара с кинеском "Експорт-импорт банком" за изградњу деонице ауто-пута Обреновац-Љиг.

Образлажући закон о потврђивању тог споразума у парламенту, Илић је рекао да је тај кредит изузетно повољан, са каматном стопом од 2,5 одсто годишње и грејс периодом од пет година и роком отплате од 15 година.

Министар је истакао да радови на тој деоници могу да почну одмах по потврђивању тог уговора о зајму, а да би изградња требало да буде завршена за 36 месеци.

"Наш улог је планиран буџетом за наредну годину и надам се да ћемо то завршити веома успешно", рекао је Илић.

На Коридору 11 ради више од 2.000 радника и домаће фирме Енергопројект и Планум, рекао је Илић и додао да ће бити запослено још радника.

Илић је рекао да се Коридор 11 не завршава у Београду него наставља преко такозваног кинеског моста Земун-Борча и иде ка Темишвару, Украјини и Русији, што је, навео је, значајна деоница за саобраћај у југоисточној Европи.

Како каже, на Коридору 11 ради се деоница Љиг-Прељина и ти радови иду много брже него што је планирано.

"Ово је једна велика инвестиција и преко потребна, јер Ибарска магистрала не може да издржи садашњи саобраћај, технички је немогуће одвијање саобраћаја, и зато долази до проблема и несрећа", навео је Илић.

Илић је истакао да је циљ да се саобраћај повуче ка луци Бар у Црној Гори, што је предвиђено Стратегијом развоја саобраћаја, и додао да Србија има пројекте и за спајање коридора 10 и 11 и моравског коридора како би се Србија умрежила са ауто-путевима који ће убрзати саобраћај и довести инвеститоре.

Опозиција: Кинески кредит комерцијалан

Посланици опозиције сложили су се током дебате да су Кина и Србија пријатељске земље, али да је кредит, који је добијен од Експорт - Импорт банке у потпуности комерцијалан, сем нешто нижих камата.

Министар Илић, који "брани" предложени закон у парламенту, био је сагласан с представницима опозиције, посебно ДС, да је реч о континуитету с претходном владом и нагласио да је примењена истоветна технологија закључивања уговора као приликом склапања некиох других уговора у прошлости.

Стефановић је затим рекао да је то добар посао за Србију, да је Кина пријатељска земља и добар пословни партнер, али да добра сарадња у економској и политичкој сфери није резултат рада само актуелне владе, већ и претходне.

На Стефановићев коментар да посланици не могу да гласају за потврђивање тог уговора уколико не знају који су услови, министар Илић се извинио, рекавши да је он у обраћању посланицима направио лапус, а да су услови прецизно наведени у материјалу који су посалници добили.

"Став ове владе је профитабилна инвестиција и ниједна инвестиција која себе не може да отплати, неће проћи", рекао је Илић.

Посланика ЛДП-а Бојана Ђурић интересовало је како се дошло до тога да се кредит узме баш од тог финансијера, док је његова страначка колегиница Јудита Поповић констатовала да нема других врста кредита сем комерцијалних, а да је у овом случају сама камата нешто нижа, док су остали делови уговора озбиљан интерес зајмодавца.

Посланик НС-а Дубравка Филиповски је оценила да ће Србија градњом тог аутопута, као и аеродрома Лађевци и карго центра "бити испреплетана свим инфраструктруним пројектима и постати актрактивно место за будућа улагања".

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 17. јул 2024.
31° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару