Кад корона покуца на школска врата – да ли је теже ђацима или учитељима
Љиљана Петровић и Душан Пејић, учитељица и учитељ говорили су за РТС о томе да како је пандемија утицала на њихов рад и како су се ђаци прилагодили новонасталој ситуацији.
Протекла пандемијска школска година била је напорна и ђацима и родитељима и професорима, барем тако показује истраживање Форума београдских гимназија. У истраживању је учествовало 1.346 испитаника.
Љиљана Петровић и Душан Пејић, учитељица и учитељ говорили су у Београдској хроници о почетку школске године и о највећим изазовима.
Учитељица Љиљана Петровић је рекла да је могуће спровести школску годину од почетка до краја, а да ђаци буду срећни.
"Јуче смо имали пријем првака, њихова озарена лица, посебно данас када су ушли без страха, без треме, уредно научени да носе маску, била сам изненађена", рекла је учитељица.
"Поштујемо протоколе, родитељи су испоштовали мере, сачекали су дечицу, а потом ушли на кратак разговор око родитељских састанака, одмах смо причали о томе зашто носимо маске, и видимо да су деца упућена, претпостављам да је доста учинио сваки родитељ а и предшколске установе где су деца боравила су се бавиле тиме", каже учитељица.
Расположење наставника и ученика
Душан Пејић каже да су млађи узрасти осетљивији на све велике промене које су се десиле последњих годину и по дана.
"Ми који радимо са њима не можемо бити имуни на то. Наша жеља је остала иста – да им пренесемо потребно знање и све што се од нас очекује. Мислим да су се учитељи добро снашли, да су помогли деци да лакше прођу тај период, чак и период онлајн наставе. По мом искуству, колеге и ја смо се трудили да садржаји буду релаксирајући", рекао је он.
Према његовим речима, у природи је учитеља да буде ведар и колико год је тешко када затворите врата учионице, то је ваш свет – чаролија између вас и деце.
"Тај контакт ме пуни оптимизмом", истакао је Пејић.
Да ли су се спуштали критеријуми
Учитељ Душан Пејић је прилагођавао наставне јединице: "Избацивао сам оно што сам сматрао да је у том моменту мање битно и бавио се суштином и покушао да им у комбинованом начину организовања рада дам суштину за трећи разред, тако сам балансирао."
"Критеријум код млађе деце је другачији него код старије, морате да их мотивишете, далеко било да их одмах кажњавате оценом или строгошћу", подвукао је учитељ.
Учитељица Петровић слаже се са Пејићем да се не ради о спуштању критеријума, него прилагођавању новонасталој ситуацији.
"У трећем разреду смо ушли у пандемију, било је у почетку теже да се деца снађу али уз велику подршку родитеља и директора као координатора снашли смо се брзо и прилагодили се ситуацији. Деца су се врло лепо снашла. Морате имати слуха и за породичну ситуацију", каже она.
Стално смо били у контакту са њима, одржавали индивидуалне разговоре, виђали се путем вајбера и у огромном броју школа је тако рађено, истакла је Петровићева.
О рекреативној настави
Учитељ каже да као школа у којој ради озбиљна институција и да су пажљиво изабрали заменско путовање.
"Ово је рекреативна настава која нам стоји нереализована од маја прошле године, објекат који смо изабрали је ван урбане средине, на ливади и нема људи около. Деца су здрава. Министар Ружић је реко да ако је школа у зеленој зони и ако је место у зеленој зони онда нема препрека да се реализује, уз сарадњу с родитељима", каже он.
"Идем на родитељски да разговарамо како да децу што боље спремимо и да споведемо мере хигијене и заштите здравља, деца ће се играти на планини и верујем да ће бити све у реду", рекао је Пејић.
Учитељица каже да је највећи изазов да ли ће остати на окупу јер "ми је пуно срце када их видим све".
Лакше јој је када је цео разред на окупу, него два пута по петнаест ученика.
Прошле године су се, као каже, довијали како да организују заједничко учење, заједничке креације, групни рад.
Далеко је лакше када видите сва озарена лица, рекла је учитељица Петровић.
Коментари