"Јат" се опоравља

Стање у "Јату" два месеца после постављања новог руководства знатно боље. Односи између "Јата" и "Јат технике" побољшани, а плате и хонорари у летачкој оперативи не касне. Приватизација "Јата" требало би да се оконча до краја године.

После две и по године ремонта полетео је још један авион АТР 72. Само два месеца после постављења новог руководства, стање у "Јату" знатно боље.

Односи између "Јата" и "Јат технике" су побољшани, а треба да почне и школовање стручњака за нове типове авиона "Ербаса" који ће од 2012. године заменити Боингове летелице.

"Јат", као хронични губиташ биће и под лупом државног ревизора, а за неколико дана бира се и приватизациони саветник како би се извели рачуни о губицима.

Пресељењем већег дела компаније на аеродром "Никола Тесла", у већ постојеће просторије, уштеђена су два милона евра. Обезбеђен је новац да се још четри авиона ремонтују, а плате и хонорари у летачкој оперативи не касне.

За само две недеље промотивних цена "Јат" је продао 11 хиљада карата на евромедитеранским линијама по цени од 99 до 180 евра и тако се по конурентности приближио "лоу кост компанијама".

Вршилац дужности директора "Јат ервејза" Владимир Огњеновић тврди да је ова акција била веома успешна, а да се ефекат тога види кроз прилив средстава у овим данима.

Раст продаје карата

"Продаја у агенцијама у Београду је 27 одсто већа у динарима, а 17 одсто у еврима него у јануару прошле године", рекао је Огњеновић.

Губици "Јата" 2008. године били су 24 милона евра. У међувремену продата је зграда "Телекому" за 10 милиона евра и дигнут кредит од 54 милона евра за ремонт флоте и набавку нових авиона. Ревизијом ће се утврдити да ли је било и ненаменског трошења.

Министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић каже да је задатак ревизора да контролише и усмери пословање у правцу онога што закони налажу.

"Ревизор мора да разуме и неке промашаје и пропусте који нису намерни и не доносе личну корист било коме од нас", нагласио је Мркоњић.

У "Јат техници" су посебно задовољни што се послови за које су они овлашћени неће давати страним компанијама, што значи сигуран посао за скоро 700 авиомеханичара.

"Влада нам је дала шансу да пребродимо овај тежак период и ми немамо алтернативу, већ у овом правцу морамо да идемо.  Покушавамо да вратимо целу флоту у саобраћај", рекао је директор "Јат технике" Срђан Мишковић.

Приватизација "Јата" требало би да се оконча до краја године. Као најозбиљнији партнер и даље се најчешће помиње "Туркиш ерлајнз".

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 19. октобар 2024.
16° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи