Читај ми!

Како руж за усне пркоси инфлацији

Турбулентна времена доносе бројне изазове. Светска економија се суочава са највећом инфлацијом у последњих неколико деценија, па су за многе људе велике куповине “мисаона именица”. Ипак, чини се, да и у кризним временима желимо да учинимо нешто за себе. Ситна лична задовољства попут куповине ружа за усне, креме, парфема или одлазак код козметичара чине да се боље осећамо и када нам делује да “брод тоне”.

Инфлација нас приморава да ставимо прст на чело и да се запитамо да ли су нам све ставке са списка за куповину заиста потребне.

"Већина људи у Србији живи јако скромно и највећи део њихових примања одлази на храну, пиће и плаћање рачуна. Када се деси високи раст цена као што се дешава дуже од годину дана, и то баш у прехрамбеном сектору, људи су приморани да смање потрошњу свега што им није неопходно попут путовања, забаве, рецимо, одласка у биоскоп, ресторан, или су рационалнији при куповини гардеробе", каже Весна Лапчић, уредница портала sveonovcu.rs. 

"Велики број људи је тренутно принуђен да прати снижења и акције различитих производа, па и основних животних намирница. У новембру прошле године плате јесу биле номинално веће 13,3 одсто у односу на исти месец годину дана раније, али су заправо имале реалан пад од 1,6 одсто", објашњава наша саговорница.

Па и поред тога што се о кућном буџету више брине и што се каиш стеже, чини се да људи, ипак, налазе начин да бар некако удовоље себи.

"Верујем да је тако и саветујем их да обрадују себе неком ситницом која би им причинила макар тренутно задовољство, јер то побољшава ментално здравље сваког човека које је у Србији након пандемије значајно нарушено", каже Лапчић.

"Постоји занимљива студија из 2018. године која је анализирала шта би се десило са сиромашним женама из Замбије када би добијале новац без обавезе да га врате. Током 48 месеци колико је трајала студија, жене су имале осећај емоционалног благостања и задовољства и више оптимизма за будућност своје деце. Друга истраживања показују да највећу срећу буди трошење новца на нека искуства попут посете концерту, представи, путовање које може да буде и једнодневни излет", прецизира уредница портала sveonovcu.rs.

Продаја ружева за усне током 2022. повећана за готово 50 посто

Ситна лична задовољства чине да се осећамо боље и да бар на тренутак заборавимо на свакодневне проблеме. Зато не изненађује што је и у време инфлације порасла потражња за козметичким производима.

"Задовољна сам резултатима прошлогодишњег пословња. Када је кренула пандемија схватила сам да као компанија морамо да будемо још бржи и да без страха уводимо промене у пословање. Годишњи план је престао да буде фиксна категорија", каже Мила Литвињенко, власница домаће козметичке компаније.

"Пратимо дневно ситуацију како на глобалном тржишту, тако и на локалном. У току смо са свим друштвеним догађањима у земљи и свету. Што више података и анализа имате то је боља основа за доношење одлука. Прошле године смо направили велике заокрете у скоро свим сегментима пословања и то је дало резултате који су превазишли моја очекивања", објашњава наша саговорница.

Током 2022. године, додаје, највише су се куповали ружеви за усне, фарбе за косу, лакови за нокте, трепавице, оловке...

"Наша компанија у свом асортиману тренутно има 5 врста производа за усне са различитим перформансама. Сви они су забележили раст продаје од 48% у 2022. години", каже Литвињенко.

"Друштвене мреже сада диктирају избор крајњег купца, тако да раст продаје неког од производа за усне често зависи и од њих. Наравно, велику групу чине наши верни потрошачи који имају своје омиљене нијансе ружева и не одустају од њих без обзира на садржаје који се пласирају путем дигиталних медија", додаје власница козметичке куће.

Ова компанија се за скоро три деценије пословања више пута сусрела с разним кризама у економији. И сваки пут се показало да тешка времена само појачавају жељу за малим личним задовољствима.

"Жене желе увек да учине нешто како би се боље осећале. Наравно, руж за усне је феномен у економији. Он не кошта пуно, а жена добија осећај да пркоси ситуацији и осећа се боље", објашњава Литвињенко.

"Током бомбардовња сам била изненађена скоком у продаји фарби за косу. Жене су куповале залихе, али су фарбу веома штедљиво трошиле. Фарбале су само израстак који се највише види. У таквим ситуацијама се воде мишљу: "Све је око мене лоше, али ја хоћу да се осећам лепо", истиче наша саговорница.

Чак и у периоду ковид пандемије, када су маске биле обавезне, жене су куповале ружеве за усне.

"Током пандемије је било пада у продаји ружева, али не толиког колико смо очекивали. Жене су се шминкале и приказивале то на друштвеним мрежама. Организовале су вирална дружења и ето прилике да вам буде боље. У том периоду је због обавезног ношења маски скочила продаја производа везаних за очи: оловке за очи, обрве, течни ајлајнери, трепавице...", наводи Литвињенко.

"Укидање строгих мера је утицално на скок у продаји свих производа, не само ружева. Жене су почеле поново да излазе, да се крећу...", каже наша саговорница.

Жене коментаришу поскупљења, али се не одричу ситних задовољстава

Ситни ужици или осећај да радимо нешто добро за себе су и одлазак у ресторан, на једнодневни излет или у козметички салон.

"Салон сам отворила пре годину дана и могу да кажем да су сва моја очекивања испуњена. Број клијената је двоструко увећан, а повећале су се и потребе за новим третманима. На третмане најчешће долазе жене мојих година - четрдесете. Има и девојака и старијих дама, али не толико. Мушкарци мање посећују салоне, више долазе тинејџери који воде рачуна о изгледу лица", каже Силвија Махалуп, власница једног козметичког салона у Србији.

"Имам утисак да када морате да се одрекнете нечег, то још више желите. У салону жене коментаришу поскупљења, али се не одричу третмана. То су њихова мала задовољства која им помажу да преброде незадовољство због тренутне ситуације и да створе осећај да новац који зараде не одлази само на основне животне намирнице и месечне трошкове. Већина клијенткиња долази једном месечно и за то задовољство одваја око 2.000 динара", додаје наша саговорница.

Колико ће се новца одвајати на лична задовољства зависи од стандарда грађана.

"Бројке су јасне. На ресторане и хотеле трошимо двоструко мање новца од становника Европске уније, а не верујем да мање волимо да се хранимо по ресторанима и да путујемо, него немамо довољно новца. На рекреацију и забаву трошимо у просеку пет одсто личног буџета. Уколико је просечна плата у новембру била око 78 хиљада динара, то значи да месечно за ту намену издвојимо скоро четири хиљаде динара. У ЕУ проценат који се издваја за забаву и рекреацију је око осам одсто", каже Весна Лапчић, уредница портала sveonovcu.rs.

"Ако у лична задовољства укључимо алкохол и дуван, што некоме свакако јесте задовољство, онда смо ту егал са становницима ЕУ, јер за то и они и ми издвајамо око пет одсто буџета", додаје наша саговорница.

Стручњаци кажу да су упркос поскупљењима које смо имали током прошле године, сви који су могли себи то да приуште почели интензивније да путују, будући да су током строгих ковид мера путовања била забрањена, па су их људи жељни. Анализе показују да ће се, без обзира на кризу, такав тренд наставити и током 2023. године. 

четвртак, 29. август 2024.
30° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару