Читај ми!

Реконструкција лука Прахово и Богојево – пола милијарде евра за најјефтинији превоз

У српским лукама прошле године је претоварено шеснаест милиона тона робе, што је добар резултат, имајући у виду да се тек последњих година инвестира у тај вид превоза. Држава је одлучила да после друмског, железничког и ваздушног саобраћаја већу пажњу посвети најјефтинијем транспорту.

На 861 километру Дунава, лука Прахово је прва на улазу у Србију. Уз луку Богојево, сада ће бити и прва која се реконструише. План детаљне регулације је завршен, а при крају је и добијање грађевинске дозволе.

Бранко Марковић, заменик директора за корпоративне послове "Еликсира Прахово" каже да је важно што ће капацитет претовара да се подигне са два милиона на три и по милиона тона.

"Најзначајнији послови који ће овим пројектом да се ураде, то је затрпавање зимовника. То је око три хектара. Лука ће тиме да добије на простору. Добићемо отворено-затворена складишта, што тренутно немамо", објашњава Марковић.

Шта је у плану 

У плану је отварање још једног улаза у луку и изградња зеленог терминала за збрињавање отпадних вода и уља из бродова.

Вељко Ковачевић, помоћник министра за саобраћај и безбедност пловидбе наглашава да је лука Прахово значајна не само за индустрију хемијских производа која се налази у непосредном залеђу луке, већ и за РТБ Бор.

"Омогућићемо коришћење те луке и од стране других привредних субјеката који се налазе у ширем привредном залеђу луке Прахово. Мислимо, пре свега, на привредне субјекте који раде у оквиру слободне зоне Пирот", појашњава Ковачевић.

Стручњаци кажу да се луке граде према потребама привреде, али и да морају бити спремне да испуне захтеве свих потенцијалних корисника.

Професор др Владислав Мараш са Саобраћајног факултета каже да је један од приоритетних будућих праваца развоја увођење, односно изградња и унапређење контејнерских потенцијала.

"То је неминовно и томе ћемо врло брзо сведочити на Дунаву", истиче Мараш.

Улагања у луке 

Држава ће ове и следеће године у Прахово и Богојево уложити 500 милиона евра по моделу концесије.

"Ми бисмо нашли партнера. Са њим бисмо направили споразум да у наредних 30 година један део инвестира држава, један део партнер који ће бити и оператер те луке. То ће генерисати нове инвестиције, већи претовар робе и промет", истиче Томислав Момировић, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Колики је то значајно говори и чињеница да ће концесиони саветник бити Међународна финансијска корпорација, чланица Светске банке, о чему је у Влади пре неколико дана потписан споразум, али и заинтересованост луке Антверпен да уђе на наше тржиште.

субота, 02. новембар 2024.
8° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње