Читај ми!

Весић: Животе је изгубило 14 људи, истрага ће утврдити зашто надстрешница није била у плану реконструкције

Због урушавања надстрешнице на Железничкој станици у Новом Саду у петак је погинуло 14 особа, а тешко повређено још три. Ресорни министар Горан Весић каже да се истражује зашто надстрешница није била предмет реконструкције. Испитаћемо ко је утврдио да она није неопходна за реконструкцију, каже Весић.

Четрнаест особа је страдало, а три је тешко повређено, када се урушила надстрешница Железничке станице у Новом Саду.

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић каже да је у Новом Саду дошло до тешке трагедије и да истрага о томе зашто надстрешница није реконструисана мора да се спроведе. 

"Ово што се догодило је предмет истраге, у току је инспекцијиски надзор како се догодило да надстрешница падне. И утврдиће се то зашто надстрешница није била део плана реконстуркције и ко је утврдио да она није неопходна за реконструкцију", наводи Весић. 

Истиче да су у пројекту реконструкције учествовали Саобраћајни институт ЦИП, који је урадио пројекат, затим Инфраструктура железнице Србије која је надлежна за станицу и кинески партнери.

"Идејно решење је пуштено у мају 2020. године, а идејни пројекат је усвојен у августу исте године. Сама грађевинска дозвола је издата у октобру 2021. У том процесу постоје они који процењују саму статику и они дају предлоге који пролазе стручну ревизију. Неко је на основу тога донео одлуку да та надстрешница у конструктивном смислу не буде предмет реконструкције", наглашава ресорни министар. 

Наводи и да није било замене постојеће конструкције. 

"Да се тада детаљно реконструисала и надстрешница, ово се не би догодило", каже Весић. 

Весић: Испитаће се ланац одговорности

Ресорни министар понавља да ће се утврдити ланац одговорности за несрећу на Железничкој станици у Новом Саду.

"То ће управо истрага утврдити. Ко је био у ланцу, доносио одлуке, стављао своје печате и потписе на такве одлуке, имао обавезу да контролише и да ли је то радио. Животе је изгубило 14 људи и Више јавно тужилаштво има пуну подршку министарства да се спроведе истрага о томе како надстрешница која је изграђена 1964. године није била предмет реконструкције", тврди Весић.

На питање ко је на врху ланца одговорности и надлежан је за целокупан сектор, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре истиче да не може да пружи одговор.

"Чињеница је, када је завршена градња и када је станица пуштена у функцију, предата је Инфраструктури железнице Србије на даље управљање. Када је надзорно тело утврдило да је станица урађена у складу са пројектом, предата је на употребу", сматра Весић.

Каже да је питање за струку зашто надстрешница није обухваћена реконструкцијом.

"То је питање за оне који су радили статику и пројекат. Они су ангажовани од стране Инфраструктуре железнице Србије, а плаћени су из кредита који је узела Републике Србије. Пројектант одговара својим лиценцама и печатом за оно што ради. Када се утврди одговорност, сасвим сигурно – ако се утврди да неко у самом ланцу пројектовања није урадио нешто што је требало да уради – осим одговорности изгубиће и лиценцу", закључује минитар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић у разговору за РТС.

недеља, 22. децембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње